کد خبر: 1049503
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
شهردار اصفهان
قدرت الله نوروزی گفت:حق آب زاینده رودحق کشاورزانی است که سالها بازنده نگه داشتن شغل گذشتگان خود در پی خود کفایی آن هستند. سهمی که به حق از آن آنها می باشد .

:

به گزارش رویا مردانی خبر نگار جوان انلاین اصفهان ؛شهرداراصفهان با حضور در محل تجمع کشاورزان شرق اصفهان ضمن شنیدن صحبت هاو انتقادها پیشنهادهای کشاورزان اظهار داشت: شهرداری هم مانند کشاورزان شرق ازشرایط خشکسالی  زاینده رود، صدمه زیادی دیده است ودر این رابطه بانمایندگانی  مجلس شورا مطالبه گر ی کرده که نتیجه آن حق بازگشت آب به زاینده رود خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه استانداری اصفهان هم پیگیر حق آب کشاورزان است  تصریح کرد: از ابتدای ورود به شهرداری در نامه ای  که به رهبر معظم انقلاب نوشته  و برگزاری جلسات مختلف با معاون اول رییس جمهور، وزیر نیرو  ... برگزار کردم این موضوع را بارها یاد آوری کردیم .

وی اذعان داشت:بدانید درد دل شهرداری با شما کشاورزان شرق اصفهان یکی خواهد بود وبعنوان شهردار اصفهان با احساس مسئولیتی که دارم  پیگیر حق آب زاینده رود خواهم بود .

شهردار افزود : اعتقادمن بر این است که آب زاینده رود  از سرآ ب تا پایان که تالاب گاوخونی است باید جریان داشته باشد چراکه رسیدن آب به این تالاب به معنای رسیدن آن به زمین های کشاورزی درختان و فضای سبز شهر است  که حق آب زیست محیطی آنها را تامین خواهد کرد .

وی ادامه داد:استانهای اصفهان، چهارمحال بختیاری و خوزستان با کمک یکدیگر این مسئله را حل خواهند کرد و تا این موضوع  پیگیری نشود،  تلاشهای انجام شده در این خصوص به نتیجه نخواهد رسید .

نوروزی با بیان اینکه کشاورزان این منطقه  سخت ترین شرایط و بیشترین آسیب را از خشکسالی خورده اند تاکید کرد: صدای تجمعات شما به گوش  ایران رسیده است و من از مسئولان استانی کسی راسراغ ندارم که قصد انجام این کار را نداشته باشد .

شهردار اصفهان ادامه داد :  به نمایندگی از 2 میلیون و 200 هزار نفراز مردم شهر اصفهان مطالبه گر آب رودخانه زاینده رود هستم زیرا در صورت خشکسالی  ادامه دارباشد.اصفهان هم  دچار فرونشست خواهد شد  و میراث تاریخ  به جا مانده از قدیم در معرض خطر سقوط و نابودی قرارخواهد گرفت .

 وی در ادامه با اشاره به خشگی زاینده رورد ابراز کرد: با خشکی زاینده رود دچار بحران خواهیم شد و  روحیه مردم پایین آمده است و فضای سبز شهر هم در معرض نابودی  قرار گرفته است.  تلاش شهرداری علاوه بر حفظ فضای سبز، این بوده که  فضای سبز جدیدی را اضافه نکرده است که با این کار مصرف آب بیشتری بخواهد .بلکه با صرف هزینه بسیار تصفیه خانه هاو خطوط انتقال پساب رااحداث کردیم و استفاده از آن را در دستور کار قرار دادیم تا نیاز به استفاده از آب چاه یا رودخانه برای آبیاری فضای سبز نباشیم و  کار اصلی ما این است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ریزگردها سلامت شهروندان را با خطر جدی مواجه می کند در پایان عنوان کرد :  با به حرکت درآمدن ریزگردها تنها شهر اصفهان نیست که دچار آسیب می شود بلکه شهرهای دیگر مانند تهران و دیگران را تهدید خواهد کرد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار