کد خبر: 1049417
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
شمارش معکوس جدایی کونته از اینتر
اینتر بعد از ۱۱ سال به لطف کونته دستش به جام قهرمانی سری آ ایتالیا رسید، آن هم با ۱۲ امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول. افعی بزرگ، اما قدر موفقیت به دست آمده را ندانست و کام سرمربی ایتالیایی خود را تلخ کرد، به طوری که احیاگر سیستم ۲-۵-۳ که بعد از جام جهانی ۱۹۹۰ منسوخ شده بود، بی‌هیچ تردیدی تصمیم به جدایی از جمع آبی‌پوشان شهر میلان را گرفته است.
دنیا حیدری

اينتر بعد از 11 سال به لطف كونته دستش به جام قهرماني سري آ ايتاليا رسيد، آن هم با 12 امتياز اختلاف با تيم دوم جدول. افعي بزرگ اما قدر موفقيت به دست آمده را ندانست و كام سرمربي ايتاليايي خود را تلخ كرد، به طوري كه احياگر سيستم 2-5-3 كه بعد از جام جهاني 1990 منسوخ شده بود، بي‌هيچ ترديدي تصميم به جدايي از جمع آبي‌پوشان شهر ميلان را گرفته است.


درخواستي كه كونته را فراري مي‌دهد
سران باشگاه توپ را به زمين سرمربي وطني خود انداختند، اما پرواضح بود شرط گذاشته شده براي ادامه همكاري با كونته از سوي سرمربي تيم پذيرفته نشود.
استيون ژانگ، رئيس اينتر و شركت سانينگ، مالك چيني باشگاه صراحتاً به مديران نراتزوري اعلام كردند كه علاوه بر كاهش 20 درصدي هزينه‌ها بايد تا بسته شدن پنجره تابستاني 100 ميليون دلار نيز از فروش بازيكن درآمد داشته باشند و اين به معناي از دست رفتن ستاره‌هاي كليدي اينتر و تضعيف شدن تيمي است كه بعد از 11 سال موفق به كسب عنوان قهرماني شده و بايد براي دفاع از آن بكوشد. ضمن اينكه كونته نيز بر اين عقيده است كه اينتر براي رشد و پيشرفت همچنان بايد پول خرج كند، اما مواضع مالكان باشگاه با تفكرات سرمربي منافات دارد و همين مسئله دليل خوبي است براي پايان يافتن دوران كونته در اينتر. با وجود اين كونته هنوز در اين خصوص رسماً اظهارنظري نكرده و هر بار هم كه از او درباره آينده‌اش در سن‌سيرو سؤال شده از پاسخ دادن طفره رفته است: «بگذاريد از اين لحظه لذت ببريم، وقت براي صحبت كردن با رئيس و مديران باشگاه براي برگزيدن بهترين راه براي اينتر وجود دارد.»


تأييد بن‌بست در رسانه‌ها
اما رسانه‌هاي ايتاليا با توجه به تلاش مديران باشگاه براي انتخاب جايگزين كونته روي اين جدايي نابه‌هنگام و عجيب زوم كرده‌اند و گزارش‌ها در ايتاليا حاكي از آن است كه آنتونيو كونته، سرمربي اينتر ظرف 48 ساعت آينده نراتزوري را ترك مي‌كند. در همين راستا لاگاتزتا دلواسپورت مي‌نويسد كونته كه اين هفته از تصميم باشگاه مطلع شده در جلسه‌اي كه با مقامات اين تیم داشته نارضايتي خود از مسير جديدي را كه اين باشگاه در پيش گرفته ابراز كرده، اما به ادعاي اين رسانه، كونته قرار است به زودي براي فسخ قرارداد با اينتر كه ممكن است حدود 6ميليون يورو خرج بردارد با ژانگ ديدار كند.
اسكاي اسپورت نيز مدعي شده که اينتر خواهان ادامه همكاري با كونته است، اما با توجه به تصميم مالك چيني توپ را به زمين سرمربي خود انداخته است: «اينتر با يك پيش‌شرط خواهان حفظ كونته شده است. مالك چيني خواهان فروش بازيكنان تيم براي تأمين مبلغ 80 ميليون دلار شده و اين درحالي است كه كونته پيش از اين شرط كرده بود که بايد تمام بازيكنانش حفظ شوند تا در اين تيم بماند، اما اكنون با توجه به درخواست عجيب مالك چيني اختلاف بزرگي ميان مديريت و كادرفني به وجود آمده است.»
گازتادلو اسپورت، مهم‌ترين رسانه ورزشي ايتاليا نیز با سوژه كردن موضوع به‌هم خوردن ارتباط كونته با مديران باشگاه اينتر‌، تيتر ‌زده «كونته و اينتر طلاق». همچنين كوريره دلواسپورت هم عنوان «كونته با اينتر به بن‌بست رسيد» را به عنوان تيتر روي صفحه برده است.
بررسي دوجانبه آينده كونته و اينتر
در حالي كه پايان كار كونته با اينتر هنوز از سوي هيچ يك از طرفين رسانه‌اي و رسماً اعلام نشده و اينطور به نظر مي‌رسد كه سران باشگاه همچنان درصدد جلب رضايت سرمربي خود هستند، خبرها حاكي از بررسي گزينه‌هاي جايگزيني كونته توسط مديران آبي‌و مشكي‌هاست. آلگري كه بعد جدايي از يووه در سال 2019 در تيم ديگري مشغول به كار نبوده يكي از گزينه‌هاي اينتر است. مربي كه طي هفته گذشته صحبت‌هايي نيز در خصوص حضور او در رئال و بازگشتش به يووه مطرح شده است. مائوريتزيو ساري، سرمربي سابق يووه و چلسي و سينشيا ميهايلوويچ نيز از ديگر نفرات حاضر در ليست مديران اينتر براي نشستن روي نيمكت اين تيم هستند. اما همانطور كه اينتر درصدد یافتن سرمربي است، كونته نيز با پيشنهادي جدي از سوي رئالي‌هاي مادريد رو‌به‌رو شده و گفته مي‌شود جدايي او از جمع‌ آبي‌پوشان شهر ميلان مسير اين مربي براي نشست بر نيمكتي كه تا پيش از اين در دست زيدان بود را هموار مي‌كند. اما جدايي احتمالي كونته از جمع نراتزوري ابهاماتي را نيز در خصوص آينده روملو لوكاكو ايجاد مي‌كند كه سال 2019 كونته نقش كليدي در متقاعد کردن اين مهاجم بلژيكي براي پيوستن به جمع مار افعي بزرگ ايفا كرده بود، خصوصاً كه گفته مي‌شود منچستر و چلسي نيز اين روزها تمايل زيادي به بازگرداندن او به ليگ برتر دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار