کد خبر: 1049394
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

بعد از شاهكار قطعي برق در هفته جاري، از وزارت نيرو خبر مي‌رسد كه قطعي آب نيز در راه است و پيش‌بيني مي‌شود در بيش از 100شهر كشور آب سهميه‌بندي شود. انتشار اين اخبار در حالي است كه در هفته جاري همزمان با قطع برق روزانه، آب بسياري از مشتركان خانگي و صنايع نيز قطع مي‌شد، زيرا با قطع برق پمپ‌هاي آب نيز از كار مي‌افتاد.
به گزارش تسنيم، حميدرضا جانباز مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در حاشيه امضاي تفاهمنامه همكاري مشترك در زمينه آبرساني به مناطق محروم كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌كنيم در تابستان گرم امسال، منابع آبي برخي روستاها را از دست بدهيم و تعداد روستاهايي كه مجبور به آبرساني سيار و تانكري هستيم، افزايش يابد.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور تصريح كرد: در تابستان امسال تعداد شهرهاي داراي تنش آبي به بيش از 210شهر خواهد رسيد كه از اين تعداد 100شهر در وضعيت قرمز تأمين آب هستند.
جانباز با بيان اينكه «ذخاير آبي سدهاي كشور نسبت به متوسط درازمدت و زمان مشابه سال گذشته با كاهش قابل توجه مواجه است»، گفت: فقط در سدهايي كه تأمين آب شرب مي‌كنند با كمبود 40درصدي ذخيره آب نسبت به سال گذشته مواجه‌ايم كه در اين زمينه وزارت نيرو اولويت تخصيص آب در سدهاي مهم و تأثيرگذار را تأمين آب شرب قرار داده است.
اين مقام مسئول با تأكيد بر اينكه با مشتركان پرمصرف آب برخورد مي‌شود، گفت: با استفاده از سيستم‌هاي نرم‌افزاري به ميزان مصرف سنوات گذشته مشتركان دسترسي داريم و به مشتركان پرمصرف اخطارهايي مي‌دهيم و با آنها برخورد مي‌شود.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در پاسخ به سؤالي درخصوص احتمال قطعي يا جيره‌بندي آب در تابستان سال جاري گفت: حتماً بروز قطعي آب در تابستان وجود دارد، اما جزو سياست‌هاي وزارت نيرو قطعي آب نيست، بلكه تلاش مي‌كنيم با مديريت فشار شرايط آبرساني را مديريت كنيم. وي افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم قطعي‌هاي آب را بيشتر در 100شهر داراي وضعيت قرمز تنش آبي شاهد باشيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار