کد خبر: 1049378
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مسببان وضع موجود در کشور نه تنها نباید به عنوان کاندیدای نهایی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، بلکه باید پاسخگوی تصمیماتی باشند که کشور و مردم را اینچنین گرفتار کرده‌اند.

مسببان وضع موجود در كشور نه تنها نبايد به عنوان كانديداي نهايي در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، بلكه بايد پاسخگوي تصميماتي باشند كه كشور و مردم را اينچنين گرفتار کرده‌اند.
عباس گودرزي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعلام نتايج بررسي صلاحيت كانديداهاي سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت كانديداها يك وظيفه قانوني دارد و در برابر اين وظيفه قانوني كه قانونگذار برعهده شوراي نگهبان گذاشته است، طبعاً بايد پاسخگو باشد. اين به اين معناست كه شوراي نگهبان هم در نظام جمهوري اسلامي مستثنا از پاسخگويي نيست و بايد در چارچوب وظايف خود پاسخی قابل دفاع داشته باشد.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اظهار داشت: وظيفه شوراي نگهبان، بررسي صلاحيت، بررسي كارنامه افراد و بررسي جزئيات گذشته تا به امروز كانديداهاست و طبعاً متناسب با حساسيت مسئوليت، دقت و نكته‌سنجي نيز بايد بيشتر باشد.
گودرزي خاطرنشان كرد: مردم هم از شوراي نگهبان مي‌خواهند كه با حساسيت و دقت بالايي، صلاحيت كانديداها را مورد بررسي قرار دهد. مردم همواره مي‌گويند چرا آقاي روحاني تأييد صلاحيت شد كه كشور اينچنين دچار خسارت شود. مردم مي‌گويند كه چرا آقاي روحاني از روز اول تأييد شد تا امروز پس از هشت سال مسائل كشور به مشكلات پيچيده و بغرنج تبديل شود.
وي افزود: مردم مي‌خواهند شوراي نگهبان كساني را كه در ايجاد وضع فعلي در كشور سهيم و دخيل بودند اجازه ندهد به عرصه انتخابات راه پيدا كنند و كشور را از مسير صلاح و رستگاري منحرف سازند.
گودرزي اظهار داشت: كساني كه در ايجاد شرايط فعلي كشور مؤثر و در اين باره تصميم‌ساز و تصميم‌گير بوده‌اند، قطعاً نمي‌توانند دردهاي اين كشور را در حوزه اقتصاد، سياست، معيشت و... درمان كنند، چراكه خودشان مسبب وضع موجود در كشور هستند و قطعاً در صورت ورود به عرصه، همين راه را ادامه مي‌دادند و ادامه اين راه چيزي جز از بين رفتن فرصت‌هاي باقي مانده كشور و افزايش مشكلات موجود نیست.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت كانديداها تنها به وظيفه خود عمل كرده است، خاطرنشان كرد: خطاب اين صحبت‌هاي من آن كانديداهايي هستند كه مسبب وضع موجود و در هشت سال گذشته تصميم‌ساز و تصميم‌گير بوده‌اند. مسائل ديگر كانديداها بين خودشان و شوراي نگهبان است و من در مورد پرونده آنها صحبتي ندارم.
وي افزود: آن تعداد از افرادي كه معدود هم هستند و مسببين وضع موجود در كشورند، نه تنها نبايد به عنوان كانديداي نهايي در عرصه انتخابات حضور داشته باشند بلكه بايد پاسخگوي تصميمات غلط و فرصت‌سوزي‌هاي گذشته خود باشند كه كشور و مردم را اينچنين گرفتار كرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار