کد خبر: 1049332
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: وکالت کسب و کار نیست و به امر وکالت نباید به عنوان کسب و کار نگاه شود تا از شأن و منزلت آن کاسته نشود!
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی بهادری‌جهرمی؛ رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه درباره کسب و کار اعلام شدن حرفه وکالت اظهار کرد: وکالت کسب و کار نیست و به امر وکالت نباید به عنوان کسب و کار نگاه شود تا از شأن و منزلت آن کاسته نشود.

وی افزود:برخی وکالت را با کسب و کار اشتباه گرفتند، وکیل یعنی خصم ظالم، وکیل یعنی کسی که فرد یا مدیر ظالم باید از او احساس ترس کند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اعطای پروانه وکالت مرکز برای حمایت از حق، جلوگیری از پایمال شدن حق و مقابله با ظلم است، اظهار کرد: وکیل مرکز یعنی نماد حمایت از مظلوم، نماد تخصص، تعهد و مسئولیت‌پذیری و مرکز وکلا از وکلای با خصوصیات ذکر شده حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: فعالیت قوه قضائیه و وکلا باید به نحوی باشد که زمانی که اسم وکیل می‌آید، تن مفسدان و فساد در دستگاه اجرایی حکومتی را بلرزاند و پشت مظلومان و مدیران سالم گرم شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: فرهنگ مراجعه به وکیل بسیار مشکل دارد و باید برای ارتقای آن گام‌های اساسی برداشت تا اصلاح شود؛ ما پیگیر آن هستیم، در حوزه فناوری‌های حقوقی مرکز پیشرو خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار