کد خبر: 1049320
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ماجرای استفاده اورژانس از متروی تهران مدتی است که در اظهارنظرات مسئولانی از اورژانس و شهرداری تهران به گوش می‌رسد و بر اساس آن بناست تا اورژانس در دو شکل استقرار در ایستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت خطوط ریلی از طریق اتصال به بیمارستان‌ها در هنگام بحران‌ها از مترو کمک بگیرد. اما این طرح‌ها در چه وضعیتی قراردارند؟ موضوعی که رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تشریح آن پرداخته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رضا کرمی محمدی درباره حضور اورژانس در ایستگاه‌های مترو گفت: درحال حاضر اورژانس در حدود ۶۰ پایگاه مدیریت بحران حضور دارد و علاوه بر آن فضا‌های دیگری را هم دیگر بخش‌های شهرداری تهران در اختیار این مجموعه قرار داد. یکی از این فضاها، فضا‌های داخل ایستگاه‌های مترو بود که در برخی از ایستگاه‌ها این فضا‌ها تامین شد و در برخی از ایستگاه‌ها نیز تا جایی که من اطلاع دارم فضا‌ها از نظر فنی مورد تایید قرار نگرفت که قرار شد اقداماتی در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: حضور در برخی ایستگاه‌ها نیز به سبب کاهش زمان حضور در حوادث و رسیدگی به حوادث و امدادرسانی احتمالی در ایستگاه‌های مترو بوده است که البته جزئیات کامل تری از آن را قطعا همکاران من در شرکت مترو در اختیار دارند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره استفاده اورژانس از خطوط ریلی مترو و اتصال بیمارستان‌ها به مترو نیز تصریح کرد: این پیشنهاد برای زمان وقوع بحران است و این پیشنهاد از این منظر مطرح شد که بتوان با اتصال چند بیمارستان مهم پایتخت به شبکه مترو، در هنگام وقوع بحران‌ها از ظرفیت خطوط ریلی برای انتقال سریع مجروحین به بیمارستان استفاده کرد.

کرمی محمدی با بیان اینکه در ابتدا این پیشنهاد مطرح شد که هشت بیمارستان به مترو متصل شوند، گفت: سپس تعداد بیمارستان‌ها به شش بیمارستان کاهش یافته و بعد تصمیم بر این شد تا ابتدا بیمارستان امام خمینی به مترو متصل شود. به ویژه آنکه بعضی زیرساخت‌ها در این بیمارستان نیز به شکل اولیه و ابتدایی وجود دارد.

وی درباره میزان اجرای این طرح‌ها گفت: این قسمت متولی از نظربودجه ندارد و خود وزارت بهداشت هم بودجه‌ای برای این امر در نظر نگرفته است. مطالعات اولیه در این خصوص انجام شده، اما لازم است که بودجه آن هم مشخص شود. البته طرح اولیه هم مقداری خام بوده و ایراداتی دارد که باید رفع شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: ما از بیمارستان امام خمینی بازدید کردیم و شرایط آن و همچنین زیرساخت‌های آن را بررسی کردیم. در کل بنا شد تا طرح مجددا بررسی شده و ابعاد کامل آن ارزیابی شود. هم ما و هم سازمان اورژانس با این پیشنهاد موافقیم، اما لازم است مطالعات آن به طور کامل و دقیق پیش بینی شده و همانطور که گفتم بودجه آن نیز مشخص شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار