کد خبر: 1049215
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

دايره‌المعارف دفاع مقدس ويژه استان اردبيل با گذشت پنج سال در مرحله تكميل و رونمايي قرار گرفته است.
علي واحد مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس اردبيل در مراسم گراميداشت سوم خرداد از تدوين دايره‌المعارف دفاع مقدس استان خبرداد و گفت: بعد از گذشت پنج سال اين دايره‌المعارف كه با ۳۰۰ مدخل در حال تهيه است كه در اين رابطه با ۲۷ نويسنده با تجربه استان قرارداد كار به امضا رسيده است.
وي افزود: در اين زمينه دو تيم مشخص با سرتيم و اعضاي هفت نفره از نويسندگان با تجربه فعاليت خود را آغاز كردند كه تاكنون در قالب ۹ عمليات غرورآفرين دوران دفاع مقدس خاطرات رزمندگان و ايثارگران در حال تهيه است كه همزمان با هفته دفاع مقدس از آن رونمايي خواهد شد. مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان اردبيل تصريح كرد: سالانه ۵۰ عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس با همراهي نويسندگان توليد و روانه بازار مي‌شود كه در سال گذشته نيز ۵۰ عنوان كتاب و ۲۴ عنوان كتاب صوتي تهيه و تحويل علاقمندان شده است.
واحد از همراهي خوب نويسندگان استان براي توليد اين آثار خبرداد و گفت: در حال حاضر براي ۵۷ سردار و امير شهيد استان اردبيل مجموعه فاخر با نام خلاصه خوبي‌ها شامل خاطرات و زندگي اين سرداران و اميران در حال توليد است كه انتظار مي‌رود سال آينده از اين مجموعه به شكل كامل رونمايي شود. وي انگيزه و علاقه نويسندگان حوزه دفاع مقدس را در توليد آثار و همچنين نقد كتاب‌هاي تأليف شده يادآور شد و خاطر نشان كرد: در سال ۱۴۰۰ نيز برنامه‌ريزي براي توليد بيش از ۵۰ عنوان كتاب آغاز شده و تلاش مي‌كنيم تا خاطرات و گفته‌هاي رزمندگان و ايثارگران حاضر در ۱۸ عمليات غرورآفرين دوران دفاع مقدس را جمع‌بندي كرده و در قالب مجلد آماده كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار