کد خبر: 1049208
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

دانشكده حقوق دانشگاه اصفهان، شماره دوم نشریه دانشجویی کلمه را منتشر كرد.
در شماره دوم این نشریه حقوقی- دانشجویی به مدیرمسئولی و سردبیری علیرضا جمکرانی به بررسی ابعاد حقوقی قتل بابک خرمدین و اینكه فرزندکشی بدون مجازات نیست پرداخته است. بررسی ابعاد حقوقی جنایت در فلسطین و آنچه در غزه رخ می‌دهد هم از دیگر مطالب این نشریه است.
قتل فرزند بدون مجازات نیست و مطابق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی هر کس مرتکب قتل عمد شود و به هر علت قصاص نشود، مانند همین مورد فرزندکشی؛ دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال‌ محکوم می‌کند. پس از قتل بابک خرمدین کارگردان سینما توسط پدرش، دوباره بحث «فرزندکشی‌» و ابعاد حقوقی و اجتماعی آن در رسانه‌‌ها و فضای مجازی داغ شده است. در این میان بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با این تصور که قتل فرزند توسط پدر، بدون مجازات است به نقد این موضوع پرداختند.
این نشریه هم در گفت‌وگو با حسین جواهری، کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی درباره حکم قاتل در پرونده قتل فرزند، نوشت: مجازات قتل عمد بر اساس ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی قصاص نفس است اما ماده ۳۰۱ قانون مجازات اسلامی تصریح می‌کند: «قصاص در صورتی ثابت می‌شود که مرتکب، پدر یا از اجداد پدری مجنیٌ علیه نباشد» یعنی پدر بعد از قتل فرزند قصاص نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار