کد خبر: 1049103
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
معاون خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان:
سید محسن صالح،گفت: حذف قبوض کاغذی با هدف حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی اقدامی موثر در تحقق اهداف برنامه‌های دولت الکترونیک، مسئولیت اجتماعی و پیشبرد اهداف شهر هوشمند است؛ چرا که دولت الکترونیکی مقدمه‌ای برای عدالت اجتماعی است که با شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد، توسعه پایدار جامعه را تسهیل می کند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، معاون خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان اظهار داشت:  روند حذف قبوض کاغذی آب بهای آبفا در استان اصفهان سرعت یافت و استفاده از انواع فناوری‌های نوین در دستور کار این شرکت قرار گرفت به نحوی که پس از شیوع کرونا ویروس و لزوم جلوگیری از ترددهای غیرضروری، آبفای استان اصفهان را بر آن داشت تا با برداشت گام‌هایی فراتر از چشم‌انداز 1400 و تبدیل تهدیدات به فرصت با استفاده از پتانسیل‌های علم فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد بستر درگاه‌های امن، خدمات شرکت را در قالب روشهای "غیرحضوری مکعب خدمت" در کمترین زمان و در نهایت سرعت و کیفیت به مشترکین خود ارائه کند. این طرح با هدف فراهم‌سازی امکان استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به صورت مستقیم و 24 ساعته، بدون تعطیلی و به منظور تامین رفاه حال شهروندان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمام منازل مشترکین اصفهانی پیاده‌سازی شد.

وی معتقد است که مکعب غیرحضوری خدمت آبفا براساس سلایق، تجهیزات الکترونیکی و توانایی‌های شهروندان در استان ابداع شده و شیوه‌ها و زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کند که متقاضیان بتوانند هر چه سریع‌تر و ساده‌تر به خدمات دسترسی پیدا کنند.

* ورود به پرتال آب و فاضلاب استان اصفهان و ورود به قسمت میز خدمت

معاون خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان با تاکید بر اینکه عملیاتی شدن فناوری نوین "مکعب خدمت" مراجعات حضوری ارباب رجوع به ادارات آبفا در سطح استان را به حداقل ممکن می‌رساند، گفت: مکعب خدمت شامل شش روش غیرحضوری دریافت خدمات و رفع مشکلات مشترکین مرتبط آبفای استان است که در یکی از شیوه‌ها متقاضیان با دسترسی به اینترنت از طریق وب سایت www.abfaesfahan.ir پس از ورود به پرتال شرکت گزینه میزخدمت الکترونیک را انتخاب و به صورت مجازی درخواست‌های خود را ثبت و یا پیگیری می‌کنند.

* نصب اپلیکیشن همراه آبفا اصفهان 

صالح،  نصب اپلیکیشن abfaesfahan.ir را یکی از سهل‌ترین روش‌های فناوری مکعب خدمت دانست و بیان کرد: در این روش متقاضیان با دانلود اپلیکیشن همراه آبفای اصفهان بر گوشی‌های اندروید، درخواست‌های خود را ثبت و پیگیری می‌کنند. شایان ذکر است، نسخه اندرویدی خدمات همراه آبفای استان اصفهان هم‌اکنون به‌طور رایگان از فروشگاه‌های اینترنتی کافه بازار، ایران اپس و مایکت قابل دریافت و نصب روی تلفن‌های همراه است.

* ارسال کد دستوری #151522*6655* توسط تلفن همراه

میثم اعلایی، مدیر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان نیز اظهارداشت: متقاضیانی که دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت ندارند می توانند با شماره گیری کد دستوری #151522*6655* اقدام به ثبت شماره کنتور واحد مسکونی خود کنند. گفتنی است استفاده از کدهای دستوری نیازمند نصب هیچ نرم‌افزاری نیست و متقاضیان می‌توانند با گرفتن کد دستوری یاد شده با تلفن همراه خود، خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دریافت کنند.

* تماس با سامانه 1522 با تلفن همراه یا ثابت بدون گرفتن پیش شماره

اعلایی خدمات غیرحضوری 1522 را یکی دیگر از شش روش فناوری ارتباطات و اطلاعات مکعب خدمت آبفای استان اصفهان معرفی کرد و گفت: این سامانه با اتصال به تلفن گویای 24 ساعته آماده دریافت و ثبت درخواست‌های متقاضیان است و هدف آن حذف مراجعه شهروندان به ادارات آبفا و ارائه خدمات فروش و پس از فروش به صورت تلفنی است.

* برچسب آبفا رمزینه(در حال توزیع در بین مشترکان)

یکی از سریع‌ترین راه‌های اتصال به سرویس‌های خدمات‌رسان آبفای استان اصفهان در مکعب خدمت استفاده از طرح QR CODE (کیو آر کد) یا رمزینه است که به گفته مدیر دفتر خدمات مشترکین در اجرای این طرح یک پلاک یا برچسب که نقش رمزینه (کد) بر روی آن حک شده است در اختیار مشترک قرار می‌گیرد تا در محلی مناسب که به راحتی قابل رویت باشد، داخل منزل نصب کند. مشترکین دارای گوشی تلفن همراه هوشمند می‌توانند پس از اتصال به اینترنت و اسکن این برچسب، بدون نیاز به وارد کردن نشانی اینترنتی، وارد صفحه مجازی ارایه خدمات پرتال شرکت آب و فاضلاب استان شده و هرکدام از خدمات مورد نیاز خود را ثبت و دریافت کنند.

مدیر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان، درباره اینکه بزرگترین مشکل در جوامع امروزی نقل و انتقالات مستاجران است، متذکر شد؛ در استفاده از طرح QR CODE (کیو آر کد) یا رمزینه دیگر احتیاجی به جابه‌جایی شناسه قبض توسط مالک و مستاجر نیست و فقط مشترکین با اسکن این برچسب و ورود به پرتال شرکت آبفا در قسمت تغییر تلفن همراه، موبایل خود را در سایت شرکت ثبت می‌کنند. 

* مراجعه به دفاتر منتخب پیشخوان دولت

وی استفاده از دفاتر پیشخوان را به‌عنوان آخرین آیتم 6 روش غیرحضوری مکعب خدمت مشترکین آبفای استان اصفهان معرفی می‌کند چرا که برخی افراد با عدم دسترسی به اینترنت، گوشی‌های هوشمند و سن بالا نمی‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه آبفا عملیاتی نمایند و مجبور هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب دولت در سطح استان که با آنها تفاهم‌نامه‌ای از طرف شرکت منعقد شده، خدمات مورد نظر خود را ثبت و پیگیری کنند.  

مدیر دفتر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان با بیان اینکه تمام تلاش ما در شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت عموم شهروندان است و اولویت را تا حدامکان بر اجرای اقدامات از راه های مختلف با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس قرار داده‌ایم، اظهار داشت: با همه‌گیری شیوع کرونا در سطح جامعه، فناوری مکعب خدمت شرکت آبفا توانسته به طور مطلوبی موقعیت ارتباطات غیرحضوری خود را پیدا کند.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر