کد خبر: 1048984
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مسئول بسیج زنان خراسان رضوی از برنامه‌ریزی در راستای کمک به زوج‌های نابارور استان خبر داد.

رویا حیدرزاده  اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال جدید ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری در راستای افزایش جمعیت است که اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد کشور در آینده با بحران کمبود نیروی جوان، امنیت و اقتصاد دچار خواهد شد.

وی افزود: طرح جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که جامع و کامل است بنابر این امیدواریم در دولت آینده اجرا شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه خانواده ۶ هدف عملیاتی را در نظر گرفتیم که براساس مسائل اولویت‌دار خانواده در استان است.

وی افزود: در حوزه تشکیل خانواده اقداماتی در سطح کلی بسیج استان با هدف استفاده از ظرفیت‌های نیروهای بسیجی و مردمی انجام می‌شود،  در این صورت به درصدی از افزایش نرخ ازدواج در استان دست یابیم بنابر این هر پایگاه مقاومت تحت شرایط بومی محله خود می‌تواند در این زمینه برنامه‌ریزی کند تا مدل‌ها و شیوه‌های مختلف داشته باشیم. 

حیدرزاده ادامه داد:  برنامه تحکیم بنیاد خانواده به صورت عام داریم یعنی خانواده‌هایی که مشکل ندارند اما قرار است مهارت‌های خانواده تقویت و به سمت تعالی سوق داده شود.

وی افزود: بحث‌ پیشگیری از طلاق برای خانواده‌های دچار بحران، در معرض طلاق یا کسانی که درخواست طلاق داده‌اند برنامه‌هایی در سطح محلات صورت گرفته تا بتوانیم درصدی از این جریان پیشگیری کنیم. 

مسئول بسیج زنان خراسان رضوی تصریح کرد: ترویج ازدواج آسان در راستای فرهنگ‌سازی، تبلیغی و تبینی با شیوه‌های مختلف بسته به مسائلی که در درون هر منطقه، استان با خرده فرهنگ‌های مختلف وجود دارد به نوعی که مانع آسان بودن ازدواج می‌شود متناسب با آن کارهای فرهنگی را انجام می‌دهیم همچنین از ظرفیت‌های مردمی در تهیه سیسمونی و جهیزیه استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار بسیج جامعه زنان در حوزه خانواده با هدف تبلیغی و ترویجی کمک به زوج‌های نابارور است و برای افزایش جمعیت که قرار شده اتفاقات خوبی رخ دهد که در سطح محلات ما در حال اجرا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار