کد خبر: 1048973
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت: مقاومت در جنگ اخیر غزه تنها بخشی از قدرت خود را به نمایش گذاشت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج سخنانی را در خصوص جنگ اخیر در نوار غزه مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مقاومت در جنگ اخیر غزه تنها بخشی از قدرت خود را به نمایش گذاشت. گروه‌های مقاومت با حملات موشکی خود موجب ایجاد رعب و وحشت در صفوف شهرک نشینان شدند و آنها را وادار به فرار کردند.

این مقام حماس افزود: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، ارتش رژیم صهیونیستی در روز هفتم جنگ به مقامات سیاسی این رژیم اعلام کرده است که خواهان پایان جنگ است. با این حال، سران سیاسی رژیم صهیونیستی طولانی‌تر شدن زمان جنگ را ترجیح دادند.

وی اظهار داشت: بخش اعظمی از مقاومت به صورت مستقیم وارد نبرد شمشیر قدس نشد. مأموریت دفاع از قدس را تنها بخش محدودی از یگان‌های رزمی بر عهده گرفتند.

نبرد گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «شمشیر قدس» سرانجام بامداد جمعه پس از اعلام آتش بس، به پایان رسید. همانطور که پیش بینی می‌شد، رژیم صهیونیستی علیرغم رجزخوانی‌های فراوان، تحت فشار حملات موشکی و گسترده گروه‌های مقاومت در نهایت تَن به پذیرش آتش بس داد.

صهیونیست‌ها در حالی میدان نبرد با مقاومت فلسطین را ترک کردند که در نهایت مجبور شدند نسبت به توقف تجاوزات خود در منطقه «شیخ جراح» به گروه‌های مقاومت تضمین‌هایی بدهند. در همین ارتباط، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تأکید کرد: «جنبش حماس از طریق واسطه‌ها ضمانت‌هایی را از رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف تجاوز به غزه و نیز دست کشیدن از اقدامات تجاوزکارانه در شیخ جراح و مسجدالاقصی، دریافت کرده است».

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تصریح کرد: «در جریان نبرد شمشیر قدس، گروه‌های مقاومت شکست سختی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند. مقاومت فلسطین با هدف دفاع از قدس و مسجدالاقصی وارد نبرد مذکور شد».

از سوی دیگر، «نصر الشمری» معاون دبیرکل این جنبش مقاومت اسلامی تأکید کرد: نبرد «شمشیر قدس» موازنه قدرت را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطین تغییر داد. معاون دبیرکل نجباء عراق تأکید کرد: می‌توان گفت که گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد شمشیر قدس، موازنه قدرت را بازطراحی کردند. گروه‌های فلسطینی نه تنها از ملت خود که از عزت و کرامت امت اسلامی دفاع کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار