کد خبر: 1048895
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

با گذشت 14‌سال از آغاز ساخت پروژه مسكن مهر در حال حاضر احداث 8‌هزار واحد هنوز به پايان نرسيده، حدود 30‌هزار واحد درگير پرونده‌هاي حقوقي و 25‌هزار واحد فاقد متقاضي هستند.
مسكن مهر به عنوان بزرگ‌ترين پروژه ساخت و ساز مسكن در طول تاريخ كشور، سال‌86 كليد خورد. وزير وقت راه و شهرسازي در آن زمان اعلام كرد اين مگا پروژه كه فقط در حوزه شهري ابعاد آن 2ميليون‌و‌200‌هزار واحد است، تا پايان دولت‌دهم به پايان مي‌رسد. از سوي ديگر قرار بر اين بود كه مخاطب اين پروژه كلان مسكني دهك‌هاي كم‌درآمد باشند، اما نه‌تنها اين پروژه پرهزينه كه باعث افزايش پايه پولي كشور و بالا رفتن نرخ تورم شد در دولت‌دهم به سرانجام نرسيد، بلكه در مناطق خوش آب‌و‌هوا به مسكن دوم برخي از خانوار تبديل شد.
مسكن مهر با تمام نواقص و معايب و ساخت وساز‌هاي نيمه‌كاره بدون زيرساخت‌هاي شهري كه تنها شكلي از سرپناه داشتند بر دوش دولت بعد گذاشته شد و هرچند پروژه پرخرجي بود، اما دولت‌يازدهم و دوازدهم خود را متعهد به اجرا و تكميل اين پروژه داشت به طوري كه طبق گزارش‌هاي رسمي وزارت راه‌وشهرسازي 60‌درصد از واحدهاي مسكن مهر در دو دولت يازدهم و دوازدهم تحويل شد.
يادمان باشد برخي از اين واحدها بدون برق و گاز و حتي مسير دسترسي در دولتي كه ملقب به دولت مهر بود به اقشار كم درآمد تحويل داده شد و برخي از واحدها سه‌سال از زمان ساخت آنها گذشته‌بود، اما به دليل نبود انشعابات شهري خالي از سكنه مانده بودند. اما سياست وزارت راه وشهرسازي در هشت‌سال گذشته تحويل اين واحدها به شرط دارا بودن خدمات شهري بوده و واحدي بدون آب و برق و گاز تحويل نشد.
هر چند كه پرونده مسكن مهر در اغلب استان‌هاي كشور بسته شده‌، اما در پرديس همچنان مسكن مهر در حال ساخت است؛ چراكه در سال‌هاي‌91 و‌92 بيش از تعداد واحدهاي تعريف شده در فازهاي مختلف مسكن مهر، ثبت نام صورت گرفته بود و در طول چند سال گذشته براي اين مازاد ثبت‌نام كنندگان هيچ تصميمي گرفته نشد و محمد اسلامي در سال‌98 دستور احياي حق اين افراد و ساخت مسكن مهر در پرديس براي آنها را داد. احمد اصغري مهرآبادي، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر در گفت وگو با ايلنا درباره آخرين وضعيت مسكن مهر اظهار داشت: تا پايان مردادماه كه عمر خدمت دولت است تمام واحدهاي مسكن مهر به غير از واحدهايي كه ساخت آنها سال گذشته شروع شده (جاماندگان مسكن مهر پرديس) تحويل داده مي‌شود.
وي با بيان اينكه 8‌هزار واحد مسكن مهر در پرديس در حال ساخت است، ادامه داد: عمده اين واحدها هم در مرحله نازك‌كاري قرار دارد و اميدواريم كه در سه ماه آينده هم ساخت اين واحدها به پايان برسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
برای اینکه تصمیمات و عملکرد دولتها همانند کشورهای پیشرفته راهبردی نیست و هر دولتی که بر سر کار می آید دولت قبلی را قبول ندارد و کارها بر اساس سلیقه عمل میشود ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار