کد خبر: 1048777
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
وزیر راه و شهرسازی :
محمد اسلامی گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده نوسازی ۶۵ هزار ناوگان فرسوده باری کشور در بازه زمانی حداکثر ۵ ساله انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمد اسلامی در آئین بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر واریانت چهار خطه محور اصفهان- اردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس ارزیابی‌ها ۶۵ هزار ناوگان بالای ۴۰ سال در ناوگان باری کشوری فعال است که برنامه‌ریزی شده در یک بازه زمانی حداکثر پنج ساله نوسازی آن‌ها شروع شود.

وی افزود: قراردادهایی با کارخانه‌های داخل کشور و مطابق با استانداردهای وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و همچنین مجوز واردات کامیون گرفته شده و با یک برنامه زمان بندی شده نوسازی انجام می‌شود که هدف آن صرفه جویی در سوخت و ارتقای ایمنی است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: نکته حائز اهمیت این است که طرح به صورت جایگزین انجام می‌شود و کارت هوشمند کامیون فعالی که جایگزین می‌شود با سه سال ساخت است. از سوی دیگر برای خوردوهای داخلی ۸۰ درصد تسهیلات در نظر گرفته شده تا با تحویل کامیون فرسوده خود، آن را جایگزین کنند.

اسلامی درباره تمهیدات برای افزایش بهره‌روی حمل و نقل کشور، گفت: حمل و نقل هوشمند در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که شامل راه هوشمند، سامانه حمل و نقل هوشمند و نظارت مدیریتی- هدایتی هوشمند است و در قالب نرم افزار طراحی شده است.

وی ادامه داد: اتوبان‌های جدیدی که در کشور بهره‌برداری می‌شود مانند آزادراه تهران- شمال و غدیر از نوع هوشمند بوده و امید است بتوان با مدیریت سرعت، بهره‌وری را در سطح راه‌ها ارتقا داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی متأسفانه شغل راهداری را تصدی‌گری می‌دانند و این خلاف ماهیت امر است، گفت: راهداری یک کار حاکمیتی و شبانه‌روزی است و در جاده‌ها نیاز به حضور و نظارت دارد یا در شرایط بلایای طبیعی راهداری یک جریان آماده به کار است. لذا امیدواریم بتوان موانع را برطرف کرد.

اسلامی اضافه کرد: این نیروهای خدوم که شبانه‌روز جانفشانی می‌کنند متأسفانه وقتی دچار حادثه می‌شوند هیچ مزایایی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود که این مشکلات باید برطرف شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها