کد خبر: 1048774
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری‌قرآن گفت: با احداث تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین، اصلی ترین دغدغه ساکنین این مساکن که تامین ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و‌گوییدر خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین توضیح داد: این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در سال 1399 توفیق داشتیم تا تعدادی از پروژه‌هایی که در طی سال‌های قبل آغاز شده بود و بنا به دلایلی دچار مشکل شده و مسکوت مانده بودند را با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام شد راه‌اندازی مجدد و تکمیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: عمده‌ترین مشکل این پروژه ها در بخش اعتبار و منابع مالی بود که بحمدالله با رایزنی‌های بعمل آمده منابع مالی تامین و با تمرکز بر ساخت آن‌ها، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیدند.

وی اذعان کرد : یکی از این پروژه‌ها، تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین است که در اسفندماه 1397 آغاز شده بود اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه این پروژه با پیگیری‌های بعمل آمده و با  اعتبار 190 میلیارد ریال در پایان سال 1399 مصادف با عید مبعث، بازگشایی و تقدیم مردم شریف استان شد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه این تقاطع در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریق‌الرضا است. گفت: تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین، محورکمربندی شهر نایین را به صورت زیرگذر ارتباط می دهد و نهایتا ارتباط بین مسکن‌مهر و شهر نایین را بصورت همسطح برقرار میکند.

وی در خصوص دلیل اصلی ساخت این زیرگذر و مزیت های آن تشریح کرد: به طور کلی فلسفه وجودی این تقاطع به جهت ایجاد سایت مسکن مهر در کنار شهر نایین است و مهمترین معضل برای ساکنین این مساکن ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما برای ایجاد مسکن معمولا مجبور هستیم در کنار یا حاشیه شهرها، بحث الحاق زمین به محدوده را انجام دهیم عنوان کرد: برای ساخت مسکن مهر نایین، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکن‌مهر، ساکنین آن برای ارتباط با شهر چه بصورت سواره و چه بصورت پیاده دچار مشکلاتی بودند.

وی ادامه داد: با توجه به محور کمربندی این منطقه، سرعت بالای وسایل نقلیه عبوری از آن و تصادفات منجر به فوت و خسارات مالی، ساخت این زیرگذر به جهت تامین ایمنی اهالی این مساکن و راه ارتباطی ایمن با شهر اجرایی شد. به نحوی که محور اصلی (محور کمربندی) در زیرگذر قرار گرفته و در همسطح نیز یک عبور ایمن برای عابرین پیاده و وسایل نقلیه تامین شده است.

قاری‌قرآن گفت: بخشی از مشخصه‌های فنی این پروژه شامل 85 هزار مترمکعب خاکبرداری، 15 هزار مترکعب خاکریزی، هشت هزار و 600 مترمکعب اساس و 18 هزار تن آسفالت بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر