کد خبر: 1048770
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه:
در یکصدودومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه برگزار شد، عنوان گردید بخش خصوصی راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشوراست.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،  به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان یکصدودومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به ارایه گزارش مدیرکل گمرکات استان از اجرای بسته حمایتی سال گذشته این دستگاه و بسته حمایت از تولید سالجاری و طرح مسائل و مشکلات بخش خصوصی در حوزه بین الملل و تجارت خارجی اختصاص یافت.

سیدرسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه در این جلسه، تسهیل زمینه مراودات اقتصادی ایران با کشورهای خارجی را وظیفه این معاونت بیان کرد.

وی گشودن بن بست مراودات خارجی از طریق برجام و به جریان افتادن مذاکرات وین تحت نظر شورای عالی امنیت ملی را از جمله اقدامات وزارت امور خارجه دانست. و ابراز امیدواری کرد این مذاکرات مبتنی بر مقاومت مردم به نتیجه رسیده و گشایشی دراقتصاد کشور ایجاد شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با بیان اینکه تنها تاکتیک های بایدن با سلف وی متفاوت است گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که فشار حداکثری بر ایران سیاست درستی نبوده و تنها تاکتیک خود را نسبت به ایران تغییر داده است.

مهاجر افزود: در صورت رسیدن این مذاکرات به نتیجه مطلوب، باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و با کمک بخش خصوصی و دولتی در توسعه زیرساخت‌های کشور درحوزه صادرات وارد عمل شد.

وی گفت: تولید تنها با ارتقاء مراودات و در نتیجه توسعه صادرات رشد می یابد و لازم است دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی به رونق تولید کمک کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های وزارت خارجه برای کمک به فعالان بخش خصوصی اصفهان به کار گرفته خواهد شد، افزود: پتانسیل های بی شماری در اصفهان وجود دارد وبا تغییر روش ها حتی درصورت ادامه فشارهای بین المللی نیز می توان این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کردو وزارت خارجه از هیچ کمکی در این حوزه دریغ نخواهد کرد. 

در ابتدای این جلسه نیزرئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر،ابراز امیدواری کرد با همت ایشان و همکارانشان شاهد توسعه کسب و کار برون مرزی اقتصاد ملی و اصلاح ساختاری در سفارت خانه ها برای محوریت قرارگرفتن فعالیت های اقتصادی به منظور کمک به فعالان اقتصادی باشیم.

مسعود گلشیرازی از تصویب تدوین سند مصوبات شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اقدامات اتاق های بازرگانی جهت اطلاع به کاندیداهای احرازصلاحیت شده ریاست جمهوری با همکاری اتاق ها به منظور ایجاد دکترین اقتصادی مشخص و محوریت قرار گرفتن حوزه اقتصاد در برنامه ها خبر داد.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین ضمن انتقاد از برخی دستگاه های اجرایی، ازدست اندرکاران دستگاه قضا به واسطه دفاع از خادمان و خدمتگزاران مردم و فعالان اقتصادی تقدیر و تشکر کرد .

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیزبا تاکید بر اینکه اسناد آمایش باید به یک گفتمان تبدیل شود، افزود: در غیراینصورت این اسناد به عنوان یک مانع برای سرمایه گذاران تلقی خواهد شد. وی بر ضرورت تبیین این موضوع که آمایش، پایدارسازی توسعه کشور برای آینده است تاکید نمود.

در ادامه نعمت اله اکبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در نطق پیش از دستور جلسه به تشریح الگوی توسعه مناطق هفتگانه استان پرداخت. وی با تاکید بر اینکه تنها مسیر توسعه کشور بخش خصوصی است، گفت: به این دلیل، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواستار رونمایی از اسناد توسعه در جلسه شورای گفت و گوشد.

 اکبری از شناسایی 211 پیشران در 7منطقه اصفهان خبر داد و افزود: پیشران های شناسایی شده یا دارای سابقه بوده، یا درمرحله مطالعه بوده و یا تنها در حد یک ایده مطرح شده می باشند.

وی تصریح کرد: مدل اجرایی توسعه استان در سه بخش حاکمیتی، مشارکتی و خصوصی است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تصریح کرد: برای توسعه ،بایداز تصدیگری بصورت جدی دست برداریم. اکبری با تاکید بر اینکه مسیر توسعه از اتاق بازرگانی می گذرد، گفت: دولتی ها باید تسهیل گر امور مربوط به بخش خصوصی باشند. وی ابراز امیدواری کرد این رونمایی آغازی بر اجرایی نمودن 211پیشران باشد.

در ادامه این جلسه از سند مطالعات الگوی توسعه مناطق هفتگانه استان اصفهان رونمایی شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر