کد خبر: 1048695
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
سردار علي‌محمد اكبري*

آزادسازي خرمشهر، ضمن افزايش قدرت بازدارندگي خارجي جمهوري اسلامي يك سبك موفق از جلوه ايمان و معنويت در نبرد ميدان را اثبات كرد. سوم خرداد روز مقاومت و ايثار و پيروزي، روز فتح خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس است كه پس از 575 روز بار ديگر به آغوش ايران اسلامي بازگشت. در چنين روزي دنياي استكبار دريافت كه شكست خورده نهايي اين نبرد نابرابر در مقابل رشادت‌هاي رزمندگان اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
خرمشهر را خدا آزاد كرد و به تعبير مقام معظم رهبري، حماسه ملت ايران در دفاع مقدس، نمايشگر قله ظرفيت‌هاي انساني مردم اين سرزمين خدايي است. فتح خرمشهر، از نقاط مهم و حساس تاريخ انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس است، كه قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران را به ظهور رساند و چشم جهانيان را خيره كرد. خرمشهر چهار بار در طول تاريخ از سوي بيگانگان اشغال شده كه آخرين‌بار با رشادت اقشار مختلف مردم و از خودگذشتگي رزمندگان در سوم خرداد 1361 به‌رغم تمهیدات دفاعي قوي و استحكامات سنگين ارتش بعث عراق كه شامل طرح 20 ساله دفاع از شهر بود، به آغوش ميهن اسلامي بازگشت و آزاد شد.
رژيم بعث عراق تمام توان خود را براي حفظ خرمشهر متمركز كرده بود و صدام اظهار داشت كه در صورت بازپس‌گيري خرمشهر از سوي ايران، كليد بصره را تقديم ايرانيان مي‌كند، هرچند به اين وعده خود هم عمل نكرد. آزادسازي خرمشهر، ضمن افزايش قدرت بازدارندگي خارجي جمهوري اسلامي يك سبك موفق از جلوه ايمان و معنويت در نبرد ميدان را اثبات كرد.
با پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر، جمهوري اسلامي به عنوان يك قدرت منطقه‌اي ظهور يافت و معادلات جهاني در منطقه برهم خورد. هدايت و فرماندهي الهي حضرت امام خميني(ره) به عنوان ولي فقيه در خلق حماسه‌هاي مختلف تاريخ انقلاب و وحدت و همدلي مردم و نيروهاي مسلح در مقابل دشمن بيگانه با آزادسازي خرمشهر به منصه ظهور رسيد.
مردم غيور و ولايتمدار استان چهارمحال و بختياري همچون صحنه‌هاي مختلف دفاع از انقلاب و تاريخ دفاع مقدس در آزادسازي خرمشهر نيز نقش خود را به خوبي ايفا كردند، همچنان كه در سال‌هاي اخير و در مقابله با ويروس منحوس كرونا و نهضت مواسات و كمك‌هاي مؤمنانه خوش درخشيدند. تقديم 2453 شهيد و هزاران نفر جانباز و ايثارگر نشان پرافتخاري از حضور قهرمانانه مرم و رزمندگان استان چهارمحال و بختياري در تاريخ شكوهمند انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس براي پاسداري از آرمان‌هاي والاي اسلامي و انساني است كه با تكيه بر روحيه ولايتمداري، ايثار و مقاومت و شهادت طلبي و درس آموزي از مكتب عاشوراست. در عمليات بيت‌المقدس حدود300 نفر رزمنده از خطه دلاور خيز چهارمحال و بختياري حضور مقتدرانه داشتند و حدود 80 شهيد و 102 نفر جانباز تقديم كرده است.
فتح خرمشهر الگويي براي تحقق فتوحات ديگر در قالب ساختارهاي جديد و در عرصه‌هاي علمي، فناوري، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است كه با وحدت و همدلي مردم و مسئولان نظام حاصل مي‌شود و ان‌شاءالله شاهد انتخاباتي پرشور و حداكثري و انتخاب درست به تعبير مقام معظم رهبري باشيم و با تشكيل دولت جوان، انقلابي، جهادي، شعار سال مبني بر توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها تحقق يابد و بخش اعظمي از مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم نيز برطرف گردد.
*فرمانده سپاه قمربني هاشم(ع) چهارمحال و بختياري

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار