کد خبر: 1048505
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
اخلاقیات آلکنو به گونه‌ای است که به نظر میرسد این سرمربی روسی از سکوی لیگ ملت‌های والیبال به آسانی نخواهد گذشت.
 لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ در حالی در شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز شود و تا دوم تیر به مدت ۲۷ روز ادامه داشته باشد.

ملی پوشان ایران که خود را برای رقابت‌های لیگ ملت‌ها آماده می‌کنند در سالن خلوت آزای مشغول تمرین هستند. آلکنو سرمربی جدید روسی والیبال ایران بیشتر بر روی تفکر و آمادگی ذهنی بازیکنان کار می‌کند. به گفته آلکنو در زمان کم باقی مانده تا مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک، او نمی‌تواند بحث‌های اصلاح تکنیک را جلو ببرد و برای همین قصد داشته تا روحیه ملی پوشان را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد.

آلکنو که در بدو ورود با سعید معروف و چندی از ملی پوشان صحبت کرد به این نتیجه رسید که افزایش روحیه بازیکنان در اولویت قرار دارد و سعی کرد بر روی همین موضوع کار کند؛ هرچند که در مقاطعی او به اصلاح تکنیک بازیکنان پرداخت.

آلکنو که هدایت تیم زنیت کازان را برعهده داشت از باخت متنفر بود. او پس از باخت عصبی می‌شد مخصوصا اگر بازیکنی کم کاری می‌کرد. آلکنو بیان داشته که بعد از المپیک از دنیای والیبال خداحافظی می‌کند و این موضوع تنها یک علت دارد؛ او نمی‌تواند توان ۱۰۰ درصدی خود را برای هدایت تیم‌ها بگذارد و برای همین از دنیای والیبال خداحافظی خواهد کرد تا به استراحت بپردازد.

آلکنو بار‌ها به رسانه‌های روسی گفته که اگر در بازی توان ۱۰۰ درصدی خود و بازیکنان را مشاهده نکند بسیار عصبی می‌شود. حتی او در تیم زنیت کازان با هیچ بازیکنی شوخی نداشت و بلافاصله پس از کم کاری بازیکنی، او را از زمین بازی بیرون می‌کشید و یا سعی می‌کرد با گفتگو این مشکل را حل کند.

آلکنو به شدت به جنگندگی بازیکنان اعتقاد دارد و او از این که بازیکنی کم کاری کند به شدت عصبانی می‌شود و او را از تیم کنار می‌گذارد. این موضوع هم در اردوی تیم ملی دیده شده و برای همین بازیکنان با تمام توان و جدیت درحال تمرین هستند.

این سرمربی روسی معتقد است که در بازی‌های بزرگ باید به بازیکنان باتجربه بازی داد؛ بنابراین می‌توان گفت که اگر اتفاق خاصی نیفتد و مصدومیتی پیش نیاید از الان ترکیب تیم ملی والیبال در المپیک قابل حدس است. تنها نگرانی آلکنو مصدومیت بازیکنان قبل از المپیک بوده چرا که رقابت‌های لیگ ملت‌ها بسیار فشرده است و برای همین درصد مصدومیت بازیکنان بالا می‌رود. برای همین سرمربی روسی والیبال ایران جوانان کم تجربه را هم با خود به لیگ ملت‌ها خواهد برد تا درصورت خستگی بازیکنان باتجربه، به جوانان بازی دهد.

آلکنو می‌داند که در المپیک کار سختی دارد بنابراین او نیم نگاهی به سکوی لیگ ملت‌ها دارد. به نظر می‌آید این سرمربی روسی که کارنامه بسیار درخشانی در والیبال دارد، به راحتی از سکوی لیگ ملت‌ها هم نمی‌گذرد؛ هر چند که او اعلام کرده که بازی‌های لیگ ملت‌ها جنبه تدارکانی دارد. اما طبق اخلاقیات آلکنو باید گفت که برای این مربی بازی تدارکاتی هم مهم است چرا که او پس از باخت در هر رقابتی به شدت عصبانی می‌شود.

آلکنو در گذشته به رسانه‌های روسی گفته بود: " متأسفانه من هرگز یاد نگرفتم که شکست را قبول کنم و این یک عیب بزرگ در کار مربیگری است. شکست‌ها از درون من را می‌خورند و روز بعد، پیروزی‌ها را فراموش می‌کنم. "

سرمربی روسی ایران کلا از شکست متنفر است و دوست ندارد در هیچ رقابتی حتی تدارکاتی شکست را پذیرا باشد. همین اخلاق آلکنو باعث شده که او با هیچ بازیکنی شوخی نداشته باشد و از آن‌ها تنها بهترین عملکرد را بخواهد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار