کد خبر: 1048477
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
در راستاي آغاز عمليات پرورش ميگو در سواحل بوشهر ۳۵۰ مزرعه با 6 ‌هزار و ۱۰۰ هكتار اراضي پرورشي در ۱۱ نقطه استان ساحلي و دريايي راه‌اندازي و فعال شد.

در راستاي آغاز عمليات پرورش ميگو در سواحل بوشهر ۳۵۰ مزرعه با 6 ‌هزار و ۱۰۰ هكتار اراضي پرورشي در ۱۱ نقطه استان ساحلي و دريايي راه‌اندازي و فعال شد.
علي بازدار مديركل شيلات بوشهر از توسعه طرح‌هاي آبزي پروري با بهره‌گيري از تكنولوژي پيشرفته خبرداد و گفت: اين استان در حوزه پرورش ميگو رتبه نخست در كشور از لحاظ سطح زير كشت و توليد در كشور به خود اختصاص داده است. وي، از آغاز عمليات پرورش ميگو در اراضي ساحلي استان خبر داد و افزود: امسال براي تهيه بچه ميگو اراضي پرورشي، 19 كارگاه فعال شده و تاكنون 37 ميليون قطعه بچه ميگو براي ذخيره‌سازي تحويل پرورش‌ دهنده استان بوشهر شده است. مديركل شيلات استان بوشهر با اشاره به ذخيره‌سازي 37 ميليون قطعه بچه ميگو در 142 استخر پرورشي استان بوشهر خاطر نشان كرد: براساس برنامه‌ريزي امسال زيرساخت‌هاي 6 ‌هزار و 100 هكتار براي پرورش ميگو فراهم و عمليات ذخيره‌سازي بچه ميگو آغاز شده است. بازدار با بيان اينكه در 11 نقطه و سايت فعال و 350 مزرعه عمليات پرورش ميگو انجام مي‌شود، گفت: 6 ‌هزار و 100 هكتار اراضي ساحلي و استخر پرورش ميگو به 1/2 ميليارد قطعه بچه ميگو نياز دارد كه بچه ميگو آنها از كارگاه‌هاي فعال استان تأمين مي‌شود. وي از ذخيره‌سازي 37 ميليون قطعه بچه ميگو در استخر پرورشي ساحلي استان خبرداد و افزود: تاكنون 37 ميليون قطعه بچه ميگو در استخر پرورشي شيف، بندر ريگ و حله ذخيره‌سازي شده و اين روند همچنان ادامه دارد. مديركل شيلات استان بوشهر با اشاره به تأمين بچه ميگو ديگر استان‌ها از كارگاه‌هاي توليد و تكثير ميگو استان بوشهر تصريح كرد: تاكنون 13 ميليون و 600 هزار قطعه بچه ميگو به اراضي پرورشي خوزستان و 6/1 ميليون قطعه بچه ميگو هم به شهرستان گميشان استان گلستان انتقال يافته است. بازدار پيش‌بيني توليد ميگو در اراضي پرورشي استان را 30 هزار تن دانست و خاطر نشان كرد: سال قبل 23 هزار و 100تن ميگو در استان توليد و صادر شد و هدف‌گذاري امسال 30 هزار تن است. وي، استفاده از روش‌هاي نوين‌ آبزي‌پروري در استان را مورد اشاره قرارداد و تصريح كرد: در همين راستا، روش پرورش متراكم ميگو در استان بوشهر در دستور كار قرار دارد و اين روش در شهرك شيلات رود شور بندر ريگ عملياتي مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار