کد خبر: 1048331
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
برای نخستین بار توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
برای نخستین بار، کتاب تاکتیکی متناسب با استفاده در رزمایش‌ها و اقدامات مشترک میان کشور‌های عضو آیونز، ویژه منطقه اقیانوس هند و حوزه‌های ژئوپلیتیکی دریایی جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و دریایی خزر توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تدوین و ابلاغ شد.
به گزارش جوان آنلاين به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای «اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند» IONS، با اعلام این خبر گفت: ریاست ایران بر اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند (Indian Ocean Naval Symposium) در حالی تیرماه سال جاری به پایان می‌رسد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان ریاست ۳ ساله خود، یک تغییر بزرگ را در این اجلاس به یادگار خواهد گذاشت.

وی افزود: این تغییر بزرگ، یک کتاب تاکتیکی برای رزمایش‌ها و اقدامات مشترک میان کشور‌های عضو آیونز، ویژه منطقه اقیانوس هند و حوزه‌های ژئوپلیتیکی دریایی جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند و دریایی خزر است.

دریادار خانزادی خاطر نشان کرد: این کتاب یک نشریه تاکتیکی شامل محاوره و مکالمه تاکتیکی بین نیرو‌های دریایی است که به عنوان یک زبان مشترک میان کشور‌های دوست برای تعامل با یکدیگر در جریان رزمایش‌ها، تمرین‌ها و عملیات‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این در حالیست که پیش از این، کشور‌های منطقه اقیانوس هند برای تعامل در دریا و انجام عملیات‌های دریایی از زبان مشترک کشور‌های عضو ناتو با عنوان N.T.P (NATO T‌ACNICAL Publication) استفاده می‌کردند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست خود بر آیونز، اقدام به تهیه نشریه جدید برای جایگزینی کتاب ناتو کرد که البته در همان زمان با مخالفت کشور‌هایی نظیر انگلستان و فرانسه و برخی دیگر که خودشان عضو ناتو هستند روبرو شد.

دریادار خانزادی گفت: با پیگیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استفاده از متخصصان و کارشناسان داخلی این نیرو، کتاب تاکتیکی جدید با عنوان I.T.P مخفف IONS Tactical Publication در حوزه ژئوپلیتیک ایران تحت عنوان Iran Tactical Publication تهیه شد که قرار است توسط بنده به ریاست آینده آیونز (فرانسه) تحویل داده شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: طراحی و تدوین این کتاب که شامل موضوعات و مباحث مخابرات تاکتیکی است، جمهوری اسلامی ایران را در جمع اندک کشور‌هایی که چنین توانمندی دارند قرار می‌دهد.
وی اذعان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلام ایران، علاوه بر تهیه و تدوین این کتاب، اقدام به تهیه سند دیگری نیز برای تعامل دریایی با دو کشور روسیه و چین کرده بود.

امیر دریادار خانزادی افزود: ایران، روسیه و چین دو سال قبل اولین رزمایش مرکب سه جانبه خود را در شمال اقیانوس هند برگزار کردند که این رزمایش سال گذشته نیز با حضور دو کشور ایران و روسیه تکرار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تهیه این کتاب ارزشمند به این دلیل صورت گرفت که هر سه کشور فوق دارای سه زبان متفاوت از هم هستند و برای تعامل بهتر با یکدیگر به یک زبان تاکتیکی مشترک نیاز داشتند.
وی خاطر نشان کرد: کتاب طراحی شده توسط ایران با استقابل دو کشور دیگر روبرو شد و اگرچه به زبان انگلیسی نگاشته شده، ولی بستری را فراهم کرد تا در انجام رزمایش‌های مشترک با دیگر کشورها، یک گفتمان به سبک و منطق ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار