کد خبر: 1048306
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها 124 واحد صنعتی راکد و تعطیل شده با بررسی‌های کارشناسی به چرخه تولید و فعالیت باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی اردبیل اظهار کرد: با تاکید استاندار همه واحدهای راکد و تعطیل شده که قابلیت احیا دارند، شناسایی و احصا شده و قرار است تا پایان امسال همه این واحدها به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود 73 واحد از این مجموعه واحدهای راکد احیا شوند که با تاکید استاندار و در قالب کمیته تخصصی قرار شد با پشتیبانی‌های دولتی، رفع موانع بانکی و صدور مجوزهای لازم در کنار احیای این واحدها، ضرورت اشتغال و تولید آنها نیز تا 80 درصد در گام اول ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به پرداخت آسان تسهیلات با رفع موانع احتمالی گفت: 145 درصد پرداخت تسهیلات از محل تبصره 18 به نفع استان اردبیل افزایش یافته و ما بیشتر از سهمیه ابلاغی به استان، جذب این تسهیلات ارزان قیمت را برای واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد بودیم.

صادقی افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده در دو سال اخیر پرداخت این تسهیلات با کمک یارانه‌ای دولت افزایش یافته تا در استان کمتر توسعه یافته اردبیل شاهد جهش تولید با پرداخت تسهیلات کم بهره باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی در این استان با ظرفیت بسیار پایین فعالیت داشتند که با پشتیبانی‌های همه‌جانبه قرار شده ظرفیت تولید آنها تا 80 درصد افزایش یافته و با افزودن شیفت کاری، اشتغال این واحدهای تولیدی نیز تا 40 درصد ارتقا یابد.

صادقی از تأمین مواد اولیه برای این واحدهای صنعتی و هدف‌گذاری برای بهره‌برداری از 150 واحد تولیدی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و اضافه کرد: امسال امیدواریم با فروکش کردن شرایط کرونایی و کاسته شدن از آثار زیانبار تحریم‌ها، مشکل واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف به ویژه صادرات، مبادله ارز و همچنین به تعادل رسیدن نوسانات قیمتی را شاهد و ناظر باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با تولید و تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و صرفه‌جویی که در این حوزه انجام شده، ما 104 میلیون دلار کاهش واردات را شاهد بودیم تا به نوعی ساخت محصولات صنعتی رونق بیشتری بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر