کد خبر: 1048215
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
نتیجه پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور، ممانعت از تعطیلی و افزایش تولید ۴۴۸ بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی در سال ۹۹ بوده‌است.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: مأموریت‌هایی که هم در سند تحول قوه قضایی و هم در قانون سازمان بازرسی کل کشور برای این نهاد تعریف شده، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نظارت است که با هدف پیشگیری از وقوع جرم.

در همین راستا سازمان بازرسی در حال تکمیل سامانه‌ای برای مطرح کردن تمام تکالیف دستگاه‌های اجرایی است و رصد انجام این تکالیف از سوی دستگاه‌ها به زودی محقق می‌شود. تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول نظارت سازمان بازرسی، باید وظایف خود را در این سامانه اعلام کنند. انجام این وظایف از سوی سامانه رصد می‌شود که چه میزان انجام شده و اگر از باب کوتاهی به آن‌ها عمل نشده از منظر ترک فعل آن را دنبال و برای رفع آن پیگیری می‌کند. جالب اینکه در ماه‌های اخیر برای چهار شرکت تولید‌کننده واکسن مشکلات مالی و ارزی به وجود آمده‌بود که با پیگیری‌های سازمان بازرسی مشکلات آن‌ها حل شد. هم اکنون در ارتباط با مواد اولیه تولید واکسن و ترخیص آن‌ها پیگیری‌هایی از سوی سازمان بازرسی انجام شده و این کالا‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

سال گذشته در حدود ۳۰۰ پرونده بازرسی در رابطه با مشکلات و موانع پیش روی تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی تشکیل شد. همچنین این نهاد در حدود ۸۰۰ پیشنهاد اصلاح امور و اصلاح ساختار ارائه کرد که از این تعداد ۶۰ پیشنهاد مربوط به اصلاح مقررات و رویه‌های ناکارآمد تولید بوده‌است. ناگفته نماند که سازمان بازرسی کل کشور یکی از اعضای اصلی هیئت مقررات‌زدایی است که در دولت تشکیل می‌شود.

در همین راستا رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح دیروز میهمان برنامه «چاپ اول» شبکه خبر بود و در آن به تشریح برنامه‌های این سازمان در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور گفت: مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد و تولید و سرمایه‌گذاری که تأثیرگذار در همه عرصه‌هاست، نام‌های سال‌های اخیر به ویژه در دهه کنونی را در حوزه اقتصادی گذاشتند و برای نمونه امسال، سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است. به جهت اهمیت موضوع از سال‌های گذشته در ساختار تشکیلاتی سازمان بازرسی کل کشور، دفتری را تحت عنوان «دفتر حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاری» ایجاد کردیم که در یکی، دو سال اخیر تقویت‌شده و از مجموعه‌های یکی از معاونت‌های سازمان به زیرمجموعه رئیس سازمان درآمده‌است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در دو سال گذشته اقدامات گسترده‌ای برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده که البته فقط منوط به این دفتر نیست؛ موضوع بخش قابل‌توجهی از بازرسی‌ها و نظارت‌های سازمان بازرسی بحث تولید و سرمایه‌گذاری است. حدود ۲۵ درصد از برنامه‌هایی که در هر سال برای مرکز و استان‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید است. درویشیان گفت: از سال گذشته نظام مسئله‌محوری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را طراحی و در آن تعدادی مسائل اصلی کشور را شناسایی کردیم که بخشی از آن‌ها مربوط به ساختار‌های ناکارآمد و مقررات دست و پا گیر و خلأ‌های قانونی است. این مسائل را با توجه به همه جواب آن بررسی و راهکار‌های موجود را اعلام می‌کنیم و اگر تأخیر و قصوری شده باشد با آن برخورد می‌کنیم.

این مقام ارشد دستگاه قضا با بیان اینکه ما منتظر اینکه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به سازمان بازرسی مراجعه کنند، نیستیم، در نهایت تصریح کرد: در سال گذشته نمایندگان سازمان در ۲ هزارو ۲۰۶ جلسه، کارگروه، شورا و کمیسیون مرتبط با حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری حضور و مشارکت داشتند. ۵۳۶ بازدید میدانی هم از واحد‌های تولیدی صورت گرفت که در خلال آن‌ها اقدامات مؤثری انجام شده‌است. نتیجه این بازدید‌ها و پیگیری‌ها ممانعت از تعطیلی و افزایش تولید ۴۴۸ بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی بوده‌است. بعضی از مشکلات واحد‌های تولیدی در خلال همین بازدیدها، رفع و حل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار