کد خبر: 1048103
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
با امضای تفاهمنامه همکاری ساترا و حوزه هنری
ساترا و حوزه هنری استان تهران (کودک و نوجوان) با هدف هم‌افزایی در حوزه کودک و نوجوان و تقویت سواد رسانه‌ای برای تشکیل کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی، تفاهمنامه همکاری منعقد کردند.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های دانش‌آموزی توانمندسازی کودکان و نوجوانان، همکاری در اجرای پروژه‌های تولیدی، پژوهشی و رسانه‌ای، به کارگیری ظرفیت‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و مرکز نوآوری در تولید و انتشار محتوای مورد نظر کارگروه و... از دیگر اهداف این تفاهمنامه است که به امضای معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و سرپرست حوزه هنری استان تهران رسید. علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این جلسه اظهار کرد: ساترا در حوزه کودک و نوجوان بسیار دغدغه‌مند است، زیرا معتقدیم کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین اقشار در فضای مجازی هستند و از آنجا که هویت آن‌ها قطعی شکل نگرفته است، آموزش سواد رسانه‌ای در این سنین بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ساترا از هرگونه اقدام، رویداد و همکاری در حوزه کودک و نوجوان استقبال می‌کند، گفت: بر همین اساس، ساترا میزبان نخستین جشنواره دانش‌آموزی کاوشگران رسانه بود که با استقبال خوب هم مواجه شد.

حجت‌الله ناظری، سرپرست حوزه هنری استان تهران نیز در ادامه این جلسه در خصوص اهمیت این تفاهمنامه بیان کرد: موضوعی که امروز حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی به آن نیاز مبرم دارد، تولید محتوای پاک است، ما در این حوزه عقب هستیم.

وی با بیان اینکه تولید محتوای فاخر و پاک، زنجیره اصلی ارتباط ما با ساترا خواهد بود، تأکید کرد: آموزش، حلقه اصلی این زنجیره است که امیدواریم با تشکیل کارگروه مشترک با ساترا دغدغه‌ها در حوزه کودک و نوجوان و فضای مجازی را مرتفع کنیم.

ناظری تأکید کرد: ما به عنوان یک نهاد فرهنگی، اساس اقدامات خود را بر بیانات مقام معظم رهبری نهاده‌ایم. ایشان در گام دوم تأکید بر ورود به مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دارند. اتفاقاً همکاری ساترا و حوزه هنری در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری است. دنیا شاهد تحولات عظیمی در حوزه رسانه‌های نوپدید است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار