کد خبر: 1048096
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
جنگ از روز هشتم عبور کرد
رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار است؛ هم در صحنه افکار عمومی جهان، هم در عرصه داخلی و در عین حال فشار دندان‌شکنی که موشک‌های مقاومت بر گرده این رژیم وارد کرده و به لحاظ نظامی برایش حیثیت نگذاشته است. در این شرایط خود مسئولان این رژیم صحبت از اینکه فعلاً دنبال آتش‌بس نیستند، می‌کنند، اما متحدان و در صدر آن‌ها امریکا تبدیل به سخنگوی این رژیم شده‌اند، البته امریکایی‌ها مانند همه مقاطع قبلی با بستن قرارداد تسلیحاتی جدیدی با تل‌آویو از پیش التزام خود را به آرمان صهیون اعلام کرده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با وجود تداوم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و شهادت ۲۰۰ نفر از فلسطینیان که حدود یک سوم آن‌ها زنان و و کودکان بوده‌اند و زخمی شدن هزارو ۲۰۰ نفر، مقاومت از پا ننشسته است و از بامداد دیروز و تنها ساعاتی پس از آرامش نسبی، وحشیانه‌ترین و خونین‌ترین حملاتشان به غزه صبح دیروز با ۵۴ جنگنده ۱۱۰موشک را به نوار غزه ظرف ۲۰دقیقه شلیک کرد و چندین منطقه در جنوب، غرب، مرکز، شمال و جنوب شهر غزه و سایت‌های مقاومت فلسطین، زمین‌های کشاورزی، خیابان‌ها و زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار دادند. همزمان قایق‌های جنگی اسرائیلی که مستقر در دریا هستند به سمت سواحل شهر غزه و شمال نوار غزه شلیک کردند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین هم اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی یک ساختمان مسکونی چهار طبقه را در خیابان ابوحصیره در غرب غزه بمباران کرده‌اند. همچنین در حمله با سه موشک به منزلی در بیت لاهیا پنج تن از جمله چهار کودک زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که در این حمله حسام أبو هربید، فرمانده تیپ شمال گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیده است.

شهرداری غزه اعلام کرد، ساکنان نوار غزه از قطع آب در بخش‌های زیادی از غزه به سبب حملات رژیم صهیونیستی رنج می‌برند و حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی موجب از بین رفتن بسیاری از خیابان‌ها شده و این مسئله تردد به ویژه برای خودرو‌ها را بسیار سخت کرده است.

در مقابل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس مجدداً در پاسخ به قتل و کشتار زنان و کودکان در غزه، شهر‌های اراضی اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد.

گردان‌های القسام اعلام کرد که شهر بئر السبع و سدیروت و شهرک‌های نتیفوت و اوواکیم را هدف حمله راکتی قرار داده است. سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز از حمله موشکی به سدیروت و شهرک‌های نتیفوت و شعار هنیغف در چندین نوبت خبر داد.

این گردان‌ها همچنین تصاویر و فیلم‌هایی از استفاده موشک‌های پیشرفته بدر۳ در حمله به نتیفوت منتشر و اعلام کردند که یکی از این موشک‌ها به نزدیکی ایستگاه قطار این شهر اصابت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تأیید این حملات اعلام کرد که از ساعت ۷ یک‌شنبه شب تا ۷صبح دوشنبه ۶۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. تعداد موشک‌های شلیک‌شده تا دیروز از حدود ۳ هزارو ۱۵۰ گذشت. گردان‌های قسام همچنین پایگاه نظامی مارس را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد و بار دیگر پایگاه هوایی حتسریم و شهرک ایرز را موشک‌باران کرد. همچنین این گردان یک شناور جنگی اسرائیلی را در نزدیکی ساحل غزه هدف حمله راکتی قرار داد. ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید این حمله موشکی اعلام کرد یکی از شناور‌های دریایی‌اش در نزدیکی ساحل غزه هدف قرار گرفته است.

این اولین باری است که این گردان‌ها قایق‌های اشغالگران را در دریا هدف قرار می‌دهد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که در اثر حمله موشکی غزه به دو ساختمان در اسدود هشت تن زخمی شدند.

در همراهی با موشک‌باران غزه، کرانه باختری جبهه جدیدی علیه صهیونیست‌ها باز کرد. در کرانه باختری کمیته مسئول پیگیری امور ساکنان عرب در اراضی اشغالی پس از نشست خود در شهر یافا، در بیانیه‌ای خواهان اعتصاب سراسری در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، قدس، مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح شد.

جنبش فتح هم روز دوشنبه خواستار اعتصاب سراسری در کرانه باختری و دیگر اراضی فلسطینی طی امروز در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی شد.

اختلاف درباره ادامه حملات

یک مسئول امنیتی اسرائیلی به شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: بر اساس جلسه کابینه که روز یک‌شنبه برگزار شد پیش‌بینی می‌شود شاهد پایان عملیات نظامی اسرائیل در غزه باشیم. ما به پایان این دور از درگیری نزدیک و وارد روز‌های سختی می‌شویم. پایان این دور از درگیری چند روز طول می‌کشد.

این شبکه اعلام کرد: برخی مسئولان امنیتی اسرائیلی نگرانی‌هایی درباره تشدید اوضاع در کرانه باختری دارند. تشدید اوضاع در کرانه باختری به حماس اجازه می‌دهد به دستاوردی برسد که اسرائیل مایل به آن نیست.

این شبکه اعلام کرد: مسئولان کابینه پیش‌بینی می‌کنند پایان جنگ از طریق میانجیگران مصری و بدون تحمیل شرط بازگرداندن اجساد سربازان و شهروندان اسرائیلی که توسط حماس بازداشت شده بودند، صورت گیرد.

با این حال یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد که مذاکرات برای آتش‌بس جدی نیست. روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع اسرائیلی نوشت: هیچ گونه فشاری از سوی امریکا بر اسرائیل برای آتش‌بس وجود ندارد. تاکنون پیشنهادات قابل توجهی برای آتش‌بس ارائه نشده است و مذاکرات نیز خیلی جدی نیست، با وجود این سایت صهیونیستی واللا اعلام کرد دستگاه امنیت داخلی اسرائیل معتقد به گسترش عملیات نظامی و لشکرکشی زمینی به غزه است، اما تعداد بسیار کمی از مسئولان کابینه با ادامه عملیات موافق هستند. مسئولان اسرائیلی می‌گویند اسرائیل باید موضع خود را تغییر دهد و به میانجیگران مصری بگوید اگر حماس پیشنهادی برای آتش‌بس دارد، اسرائیل آماده شنیدن است.

سایت واللا به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی اعلام کرد: فشار‌های بین‌المللی به ویژه از سوی امریکا افزایش یافته است. امریکایی‌ها درخواست تندی را برای پایان عملیات نداده‌اند، اما طی گفت‌وگوی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به نرمی به آن اشاره شد.

آتش‌بس با قراردادی تسلیحاتی!

رئیس‌جمهور امریکا عصر یک‌شنبه در یک ویدئو کلیپ گفت که «فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به یک اندازه لیاقت زندگی در امنیت و صلح را دارند.»

وی افزود: دولت امریکا به ارتباط با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی و دیگر شرکای منطقه‌ای برای رسیدن به یک آرامش پایدار ادامه خواهد داد.

در همین حال واشنگتن‌پست نوشت: دولت بایدن با فروش ۷۳۵میلیون دلار سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق به اسرائیل موافقت کرده و به این ترتیب پرچم قرمز را مقابل برخی دموکرات‌های مجلس نمایندگان که خواهان تغییر موضع دولت در حمایت از دولت نتانیاهو بودند، بالا برد.

شکست سازمان ملل

ماجد عبدالعزیز، نماینده دائم اتحادیه عرب در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: اتحادیه عرب از امریکا و به ویژه از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد به شکلی مؤثرتر، فعال‌تر و عمیق‌تر در روند برقراری صلح در خاورمیانه شرکت کند.

عبدالعزیز گفت: کوتاهی شورای امنیت در احیای عملکرد کمیته چهارجانبه، در ممانعت از برقراری صلح موردنظر در خاورمیانه تحت نظارت سازمان ملل و از طریق مذاکراتی مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، نقش بسزایی ایفا کرد.

شورای امنیت روز یک‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت نیویورک نشستی را در خصوص تحولات فلسطین و درگیری‌های روز‌های اخیر در غزه برگزار کرد.

این نشست با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و دیگر نواحی فلسطین برگزار شد، اما بار دیگر در صدور قطعنامه‌ای درباره تهاجم وحشیانه اسرائیل در نوار غزه شکست خورد. در کمتر از یک هفته، این سومین باری است که شورای امنیت در تلاش برای صدور قطعنامه درباره فلسطین شکست می‌خورد.

در جلسه شورای امنیت که بیش از ۵/ ۳ ساعت به طول انجامید. نماینده چین درباره علت شکست تلاش‌ها درباره ایجاد آتش‌بس در شورای امنیت گفت: «ایالات متحده باید از تلاش‌های شورای امنیت حمایت و در حمایت قاطع خود از اسرائیل بازنگری کند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار