کد خبر: 1048033
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
رئیس انستیتو پاستور گفت: بیش از نیمی از کشور‌های دنیا هنوز به مردم خود واکسن تزریق نکرده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا بیگلری در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به این که انستیتو پاستور ایران بیش از ۱۰۰ سال قدمت فعالیت دارد، گفت: این مرکز پس از راه‌اندازی تشخیص آزمایشگاهی کرونا در کشور – با خودکفایی کامل – به حوزه ساخت واکسن ورود کرد.

وی با اشاره به این که ایران در تشخیص کرونا کاملا خودکفا است، عنوان کرد: در حال حاضر ما علاوه بر علم تولید واکسن در بررسی کیفیت واکسن‌ها توانایی داخلی داریم.

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به این که ایران یکی از کشور‌های پیشرو در تولید واکسن است، اظهار داشت: واکسن‌های ایرانی کرونا با نهایت دقت و امنیت تولید شده‌اند.

وی با اشاره به این که کرونا داروی درمانی ندارد، تصریح کرد: تنها راه قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا تولید و تزریق واکسن است.

علیرضا بیگلری با اشاره به این که تمام کشور‌های جهان در تامین واکسن کمبود دارند، توضیح داد: بیش از نیمی از کشور‌های دنیا هنوز به مردم خود واکسن تزریق نکرده‌اند.

وی در خصوص عوارض واکسن کرونا، گفت: برخی از واکسن‌ها در عین ایجاد عارضه‌های متنوع از رشد و پیشروی ویروس در بدن جلوگیری می‌کنند.

رئیس انستیتو پاستور در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» عنوان کرد: تمام کشور‌ها به دلیل پیشگیری از بروز معضلات اقتصادیِ ناشی از شیوع ویروس کرونا واکسیناسیون عمومی را به عدم تزریق واکسن ترجیح می‌دهند.

وی افزود: پوششِ عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا برای دولت بسیار بهتر و کم هزینه‌تر از درمان کرونا است.

بیگلری در رادیو گفتگو ادامه داد: افرادی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند با تشخیص پزشک معالج واکسن‌هایی را تزریق می‌کنند که با بیماری آن‌ها تداخل نداشته باشند.

وی با اشاره به این که میزان تهاجم و کارایی واکسن در کارآزمایی‌های بالینی ارزیابی می‌شود، توضیح داد: واکسن‌های کرونای ایرانی در ۸ شهر کشور و با شرکت ۲۴ هزار نفر مورد کارآزمایی قرار گرفته‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام شده عارضه‌ی نگران‌کننده بروز نداده‌اند.

رئیس انستیتو پاستور اضافه کرد: برخی از عارضه‌های واکسن کرونا ممکن است در فرآیند واکسیناسیون‌های عمومی بروز کنند، برای مثال ممکن است عارضه‌ای که در کارآزمایی چند هزار نفری بروز نکرده در واکسیناسیون چند میلیونی نمایان شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار