کد خبر: 1048025
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

بازدید از بخش تاریخی شهر

ایچری شهر همان بخش تاریخی شهر باکوست که در طی قرنها دست نخورده باقی مانده و به نوعی هسته اصلی این شهر محسوب می گردد . این بخش از شهر دارای آثار تاریخی ارزشمندی است و از این رو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . این منطقه در قرون وسطی و در حدود قرنها پیش پایتخت حکومت شیروان‌ شاهان بوده است . آنان اعرابی بودند که در پی فتوحات مختلف خود ، به این منطقه رسیده و در ابتدا شماخی و سپس این منطقه را بعنوان پایتخت حکومت خود انتخاب نمودند .  ایچری شهر قلب باکو نام گرفته و روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آثار تاریخی ارزشمند آن که مهم ترین آنها قلعه دختر ، دروازده مراد ، کاخ شیروان شاهان نام دارند ، راهی این منطقه می شوند .

ایچری شهر در تور باکو بقدری زیباست که میتوانید ساعت ها در آن به گشت و گذار مشغول باشید و از کوچه های باریک آن گذر نموده و خانه های تاریخی را ببینید . حتی می توانید ساعتها در کافه ها و رستوران های نقلی کنار خیابان ها بنشنید و علاوه بر صرف غذایی لذیذ و یا یک نوشیدنی دلچسب ، شاهد تماشای  مناظر زیبای شهر باشید .

بازدید از برج خلیفه (Burj Khalifa)

به گزارش سفر باتو ، در ابتدا شما را با مرتفع ترین سازه دنیا آشنا می کنیم ، که بدون هیچ اتکایی به اطراف ، بر فراز آسمان کشور امارات و شهر دبی خود نمائی می کند . برج خلیفه یکی از زیباترین و برجسته‌ترین سازه ‌های دنیا است که با هشتصد و بیست و نه متر ارتفاع ، به بام دنیا معروف شده است .  هیچ کشوری تا به امروز نتوانسته سازه ای همپای آن را خلق کند و به جرات میتوان گفت وجود همین سازه شگفت انگیز ، دلیل اصلی بسیاری از سفرها به این شهر است .

بهتر است بدانید ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی شروع شد و با گذشت تنها شش سال و البته با صرف بودجه میلیارد دلاری  ، در سال ۲۰۱۰ میلادی به اتمام  رسید . بالا رفتن از این برج و تماشای مناظر شهر از آن ارتفاع ، تجربه ای بی تکرار و غیر قابل وصف خواهد بود . برای درک بهتر از ارتفاع برج الخلیفه باید اضافه کنیم با سازه ای دو برابر بلند تر برج میلاد روبرو هستید . در طبقه صد و بیست و چهارم این سازه‌ سکویی برای بازدید عموم تعبیه شده که آسانسورهای فوق پر ساعت شما در زمان کمی به این نقطه می برند . در محوطه بیرونی برج خلیفه نیز شاهد چندین جاذبه منحصر بفرد خواهید بود که یکی از آن ها فواره های آب موزیکالی است که بسیار بزرگ هستند و قابلیت پرتاپ آب به اندازه یک ساختمان پنجاه طبقه را دارند . این فواره آب شگفت انگیز در دنیا بی مانند بوده و به هنگام تاریک شدن هوا روشن می شود و ساعت ها با نور و موسیقی ، رقص زیبای آب را به نمایش می گذارد . 

در نهایت باید اضافه کنیم برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید که معروف ترین خیابان این شهر است ، قرار دارد و دبی‌ مال نیز در داخل همین ساختمان واقع شده است .

گشت و گذار در دبی‌مال (Dubai Mall)

در ادامه شما را با بزرگترین و مدرن ترین مرکز خرید دنیا در تور دبی آشنا خواهیم نمود ، و پیشنهاد می کنیم حداقل یکبار هم که شده برای تماشا به این مجموعه شگفت انگیز بروید . دبی‌مال بزرگترین و مدرن ترین مرکز خرید دنیاست که در مسیر ورودی به داخل برج خلیفه قرار دارد و بخشی از آکواریوم دبی نیز ، از داخل این مرکز خرید قابل رویت است .

این مجموعه دارای امکانات منحصر بفرد دیگر نظیر یک زمین اسکیت روی یخ ، محوطه‌ی بازی برای کودکان و همین ‌طور سینمایی بسیار مجهز است . بنابراین گشت و گذار در آن ساعت ها طول می کشد و البته تجربه بی تکرار خواهد بود . همچنین در دبی مال ، برندهای بزرگ و معتبری به چشم می خورد و همچنین رستوران‌ها و کافه های مختلفی مشغول خدمت رسانی هستند .

همچنین اگر خوش شانس باشید شاهد اجرای موسیقی‌ های زنده و همینطور نمایش های مد خواهید بود . در برخی ایام سال در دبی مال ، جشنواره‌ها مختلفی برگزار می شود که در این زمان ، قیمت ها بصورت چشمگیری پائین می آید در غیر اینصورت خرید از برندهای مشهور آن دشوار است . 

مراکز خرید معروف در شهر آنتالیا 

شهر آنتالیا همچون دیگر شهرهای بزرگ کشور ترکیه مجموعه ای از بهترین مراکز خرید و برندهای محبوب پوشاک را در خود جای داده که اغلب آن ها در محله قدیمی و تاریخی شهر و در منطقه ای به نام کالیچی قرار دارند . البته برخی دیگر نیز در محله های گولوک، بلوار شارامپول ، آتاتورک یا بلوار ایسیکلار پراکنده شده اند . از این رو در هر قسمتی از این شهر که اقامت داشته باشید به مرکز خریدی خوب و معروف دسترسی خواهید داشت .

در ادامه برخی از بهترین آن ها را به شما معرفی می کنیم و اطلاعاتی هرچند مختصر دراختیارتان قرار خواهیم داد .

مرکز خرید  ترا سیتی

اغلب مسافران این مجموعه را برای خرید انتخاب میکنند زیرا علی رقم وجود نمایندگی ها و برندهای مطرح دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز هست . از این رو پیشنهاد اول ما به شما همین مرکز خرید تراسیتی است . اگر اهل خرید از برندهای معتبر و محبوب هستید و نگرانی چندانی نسبت به قیمت بالای کالاها ندارید ، مرکز خرید تراسیتی بهترین انتخاب خواهد بود.

باید افزود مجموعه تراسیتی در محله ای معروف و مسکونی به نام فنر(Fener)  قرار دارد و یکصد و هشتاد فروشگاه را در خود جای داده است . همانطور که گفتیم در این مجموعه برندهای مطرحی نمایندگی دارند که برخی از آن ها عبارتند از : بربری ، هوگو باس ، لاکوست ، ماسیمو دوتی ، تامی هلفیگر و …  .

گشت و گذار در این مجموعه شما را با پوشاک مد روز دنیا آشنا می کند پس اگر قصد خرید از این مجموعه نسبتا گران را ندارید ، برای ایده گرفتن و الگو برداری و تفریح سری به آن بزنید . همچنین باید افزود برخی از برندهای معروف ترک نیز در این جا دیده می شوند .

در ادامه تور آنتالیا  باید اضافه کنیم طبقه آخر (چهارم) مرکز خرید تراسیتی به رستوران و کافه های متنوع اختصاص داده شده و سالن فودکورت آن مکان مناسبی برای صرف خوراک است .  

مرکز خرید فایو ام میگروس

بعد از مرکز خرید تراسیتی بد نیست سری هم به ام میگروس بزنید ،  زیرا این مرکز خرید پر طرفدار نیز همه چیز تمام است . ام میگروس در منطقه کونیالتی قرار دارد ، و به برخی مراکز تفریحی شهر نظیر لونا پارک ، مینی سیتی و آکوالند نزدیک است . در این مرکز خرید بسیاری از برندهای برتر دنیا را خواهید دید ،  و در کنار آن امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای مشتریان شده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار