کد خبر: 1048020
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

انواع لیبل امنیتی و صنعتی

رپورتاژ آگهی/ امروزه استفاده از برچسب های امنیتی با توجه به هجوم گسترده کالاهای تقلبی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند. برای درک بهتر عمق فاجعه باید ذکر کنیم فقط در ایران سالانه بیش از 100 میلیارد دلار حجم مبادلات قاچاق یا تقلبی کالاست. بنابراین استفاده از لیبل های امنیتی همانند هولوگرام و لیبل های گارانتی برای محصولات تولیدی، به یک الزام تبدیل شده است.

استفاده از کالاهای تقلبی، می تواند خطرات جدی ایجاد کند. تقلب و استفاده نکردن از جنس درست در اقلام ساده مانند کیف و عینک شاید به سلامتی ضرر نزند، اما این در مورد لوازم آرایشی بهداشتی یا غذایی به یک مسئله مهم تبدیل شده است.

برچسب های امنیتی در انواع مختلفی در بازار وحود دارند اما جعل برخی از آنها به مراتب سخت از بقیه است و برخی نیز با یک دستکاری ساده، ردی از خود باقی میگذارند که به مصرف کننده هشدار میدهد.

انواع لیبل امنیتی

انواع لیبل امنیتی و صنعتی

برچسب امنیتی هولوگرام

لیبل هولوگرام شاید قوی ترین ابزار برای مبارزه با جعل کالا با قیمتی مقرون به صرفه باشد. این لیبل با تکنولوژی لیزر، کدگذاری های مختلف و ایجاد تصاویر سه بعدی در داخل برچسب، کار را برای متقلبین محصول شما سخت میکند و به علت تکنولوژی پیشرفته و گران قیمت، آن ها از جعل محصول شما صرفه نظر می کنند.

لیبل هولوگرامی علاوه بر کاربرد در زندگی روزمره مانند اسناد رسمی، گواهینامه، کارت اعتباری، انواع بلیط و ... در صنعت نیز بسیار پرطرفدار است. چاپ هولوگرام برای صنایع تولیدی مختلف مانند شیرآلات، لوازم جانبی موبایل و لپتاپ، قطعات الکترونیکی، محصولات غذایی و ... به کار میرود.

برچسب وید (VOID)

لیبل وید از دسته برچسب های امنیتی بسیار پرکاربرد است. VOID در زبان لاتین به معنای ابطال میباشد و لیبل وید به لیبل باطل کننده نیز معروف است. این برچسب امنیتی در سه نوع بدون اثر، اثر جزئی و اثر گذار تولید و چاپ میشود. اگر روی مصحولی از این برچسب استفاده شده باشد، برای باز کردن جعبه باید آن را بردارید و بعد از برداشته شدن لیبل، عبارت VOID یا گارانتی باطل است روی محصول پدید می آید.

برچسب پلمپ

این لیبل همانطور که از نامش هم مشخص است، برای پلمپ محصولات و مکان های مختلف به کار میرود. عبارت پرکاربرد در این برچسب دوطرفه، "void" یا به فارسی "پلمپ باطل است" میباشد.

برچسب اسکرچ

لیبل اسکرچ با لایه ای امنیتی پوشیده شده که با خراشیدن محتوای زیر آن مشخص میشود. از برچسب اسکرچ در بن های تخفیف، قرعه کشی گارانتی کالا و ... استفاده می کنند و اکثرا با چاپ افست یا دیجیتال میتوان آن ها را پرینت کرد.

برچسب اموال

و اما برچسب اموال؛ پرمصرف ترین لیبل امنیتی حال حاضر در ایران، لیبل اموال است. از این برچسب برای شناسایی و ردگیری دارایی شرکت ها استفاده میشود. اگر در جستجوی مرکز چاپ لیبل اموال در تهران هستید، صنایع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ بهترین گزینه است.

لیبل RFID

اسم تگ RFID شاید به گوشتان خورده باشد. Rfid سامانه بازشناسی با امواج رادیویی است که با ارتباط برقرار کردن با لیبل روی محصول، امکان ردگیری و شناسایی مکان محصول به همراه اطلاعات کاملی از کالا را در اختیار شما قرار میدهد. از آر اف آی دی در موارد مختلفی مانند شناسایی اموال و محصولات فروشگاه ها، عوارض جاده ای، لجستیک شرکت ها، مدیریت زنجیره تامین و ... استفاده میشود.

انواع لیبل صنعتی

انواع لیبل امنیتی و صنعتی

لیبل پشت چسب دار

بسیاری از لیبل هایی که ما میشناسیم از نوع لیبل پشت چسب دار است اما لیبل کاغذی نزدیک ترین شکل به لیبل پشت چسب دار است. از این دست برچسب ها در تقریبا هر محصولی که روی آن لیبل دارد، استفاده شده است؛ از بطری های نوشیدنی بگیر تا محصولات مخصوص حیوانات خانگی. ناگفته نماند اکثر لیبل های پشت چسب دار با چاپ دیجیتال مخصوص پرینت میشوند.

لیبل pvc

برچسب هایی که لایه رویی آنها از جنس پلی وینیل کلراید هستند را به اختصار برچسب pvc می نامند. این برچسب ها به دلیل مقاومت و زیبایی ظاهری بالاتری که نسبت به لیبل کاغذی دارند، بخصوص برای بطری های نوشیدنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

لیبل متالایز

برچسب متالایز دارای پوشش آلومینیومی مات یا براق است که باز هم به علت مقاومت و زیبایی بیشتر نسبت به لیبل کاغذی میتواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. این لیبل ها کاملا ضدخش، ضد آب، با چسبندگی و مقاومت کششی بالا هستند که برای بسیاری از صنایع بخصوص مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرند.

لیبل شیشه ای

اگر نیاز داشتیم لیبلی را روی محصولی بزنیم و زیر لیبل را هم بخوانیم، از چه لیبلی باید استفاده کنیم؟ برچسب ترنسپرنت یا شیشه ای این مشکل را نیز حل کرده است و بخصوص برای محصولاتی استفاده میشود که نیاز باشد زیر آن خوانده شود. از جمله ویژگی های لیبل شیشه ای، میتوان به قابلیت دید شفاف دو طرف، ضد خش و ضد آب، مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی بد و ... اشاره کرد.

برچسب حرارتی

لیبل حرارتی نیز از آن دست برچسب هاست که بسیار به لیبل کاغذی شباهت داشته اما کارایی متفاوتی دارد. این لیبل در دو نوع TT و DT (انتقالی و مستقیم) چاپ میشوند که با توجه به مزایای نوع انتقال حرارتی، برچسب TT کارایی بیشتری دارد.

بهترین مرکز چاپ و بسته بندی در تهران

مجتمع چاپی سینا یکی از مطرح ترین شرکت های چاپ در ایران و کلانشهر تهران است که با توجه به سابقه بیش از 20 ساله و همکاری با برند های مطرح همواره جزو بهترین ها بوده است. برای اطلاعات بیشتر، مشاهده نمونه کار ها، مشاوره با کارشناسان مجموعه یا استعلام قیمت با شماره تماس 34278-021 یا وبسایت https://sinapacking.com/ ارتباط برقرار کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار