کد خبر: 1048002
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی:
رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت:شیوع ویروس کرونا به گردشگری سلامت در کلانشهر مشهد ۱۳۵ میلیون دلار خسارت مستقیم وارد آورد.

حسین نیکونام رییس هیات مدیره جامعه حرفه ای گردشگری سلامت خراسان رضوی افزود:در سال ۹۸ تعداد۱۲۳ هزار نفر گردشگر سلامت در مشهد حضور یافتند که این تعداد طی ۱۵ ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا به کمتر از ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از نظر مالی سال قبل از شیوع کرونا به صورت تقریبی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از محل ورود گردشگران سلامت جذب ارز داشته‌ایم که این مبلغ طی ۱۵ ماه گذشته به کمتر از ۱۵ میلیون دلار رسیده است و می‌توان گفت خسارت مستقیم وارده به گردشگری سلامت مشهد معادل بیش از ۱۳۵ میلیون دلار بوده است.

رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: ۵۰ شرکت‌ گردشگری سلامت و ۶ هزار مترجم تخصصی این حوزه تا پیش از بحران محدودکننده شیوع ویروس کرونا در سطح این استان فعالیت داشتند.

نیکونام افزود:تاکنون تقریبا بیش از ۹۰ درصد مترجمان این حوزه بی‌کار شده‌ و شرکت‌های گردشگری سلامت نیز بیش از ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را با وجود مقاومت زیاد به اجبار تعدیل نموده‌اند.

رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور گفت: به دنبال خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین برای کل صنعت گردشگری کشور هستیم که مقدمات کار فراهم گردیده و طرف چینی اعلام موافقت شده است که در صورت تامین مالی و تایید دولت در کمتر از ۱۵ روز واکسنهای مورد نیاز در فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل نماینده دولت ایران می‌شود.

نیکونام افزود:در صورت حمایت دولت و ورود واکسن، می‌توانیم ۵۰۰ هزار نفر از فعالان گردشگری کشور را واکسینه کنیم و با صدور گواهی سلامت به کشورهای هدف گردشگری اعلام کنیم صنعت گردشگری ایران ایمن است.

وی ادامه داد:با ورود این میزان واکسن و یا واکسیناسیون سراسری موفق کشور با واکسنهای تولید داخل، تا پایان سال جاری شاهد ورود هدفمند و سازمان یافته گردشگران سلامت به ایران و به خصوص شهر مقدس مشهد خواهیم بود بنابراین چشم‌انداز ما برای رسیدن به شرایط مناسب تیر ماه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود. 

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۰۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۶ هزار و ۹۳۶ تن رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار