کد خبر: 1047910
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
موشک‌های مقاومت فلسطین که چندان هم پیشرفته نیست برای اسرائیلی‌های مدعی دارندگی آخرین دستاورد‌ها در حوزه سپر‌های موشکی به آبروریزی بزرگ تبدیل شده است. مقامات صهیونیست امیدوارند با کشتار زنان و کودکان غزه مقاومت آنان را بشکنند، اما در مقابل توحشی که در غزه انجام می‌دهند، موشکی می‌خورند. کار به آنجا رسیده که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به شدت از سیاست نتانیاهو در حمله به نوار غزه انتقاد کرد و سؤالی بنیادین را پیش کشید که اگر وضع اسرائیل جلوی حماس این است در مقابل حزب‌الله و ایران چه خواهد شد. رئیس سابق موساد از اینکه اسرائیل در آستانه فاجعه و در تاریکی پیش از پرتگاه قرار دارد، سخن می‌گوید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۸۱ شهید از جمله ۵۲ کودک و ۲۹ زن رسیده است. همچنین بیش از ۷۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.

اما تداوم مقاومت موشکی گروه‌های فلسطینی و زدن عمق مناطق فلسطین اشغالی، باعث شده در جبهه داخلی صدای شکسته شدن استخوان‌های رژیم اشغالگر قدس از زبان مقامات و کارشناسان این رژیم به گوش برسد. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب افراطی دست راستی «اسرائیل بیتنا» در گفتگو با روزنامه عبری‌زبان معاریو حمله شدیدی را علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم کرده و گفته است: به تمامی شهروندان در اسرائیل پیشنهاد می‌کنم از خود این سؤال را بپرسند، اگر این وضعیت ما در مقابله با حماس است، موضعگیری ما در مقابله با حزب‌الله و ایران چیست؟

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به ضعفی که این رژیم از خود در برابر مقاومت فلسطین نشان داده، دوباره تأکید کرد: جهان عرب نظاره‌گر ماست، آن‌ها می‌گویند اگر وضعیت اسرائیل در برابر حماس این است پس وضعیت آن در برابر حزب‌الله و ایران چگونه خواهد بود؟

رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» تأکید کرد: اگر این عملیات را بدون توافقی مشخص که در آن حماس در ازای خلع سلاح و بازگرداندن اسرا و مفقودین اسرائیلی به خانه‌هایشان کمک اقتصادی دریافت کند، به پایان برسانیم، تمام این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود.

در همین ارتباط «افرایم هالیوی» رئیس سابق موساد نیز گفت: «ما در آستانه فاجعه قرار داریم. این، تاریکی پیش از پرتگاه است.»

«رانی دانیل» تحلیلگر نظامی و افراطی صهیونیست نیز که از افراد نزدیک به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی است، گفت: «من مطمئن نیستم که فرزندانم در اینجا، آینده‌ای داشته باشند و گمان نمی‌کنم آن‌ها در اینجا بمانند.»

همچنین «بنی موریس» مورخ اسرائیلی نیز نوشت: «طی چند سال آینده اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و یهودیان در این سرزمین به اقلیت تبدیل می‌شوند یا طرد یا کشته می‌شوند و خوش‌شانس کسی است که به امریکا و اروپا فرار کند.»

روز شنبه «ناحوم برنیع» سردبیر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: با وجود ضرباتی که حماس از ارتش اسرائیل دریافت کرده است، اما این جنبش همچنان توانایی‌های نظامی خود را حفظ کرده تا اسرائیل را غافلگیر کند. حماس تاکنون از موشک‌های ضد تانک، راکت‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین برای حمله به اسرائیل استفاده کرده، اما امکانات آن بسیار متنوع‌تر از اینهاست.

روزنامه اسرائیلی معاریو نیز روز گذشته در گزارشی اعلام کرد، اگر بخواهیم احساس اسرائیلی‌ها را در شرایط کنونی توصیف کنیم، این احساسات در یک کلمه خلاصه می‌شود: غافلگیری. جنگی که این روز‌ها در حال وقوع است ما را غافلگیر کرد و ما هنوز آماده نیستیم. اکنون یک هشدار و شوک دیگر دریافت کرده‌ایم. از عصر روز دوشنبه تاکنون حماس در غافلگیر کردن اسرائیل از هیچ چیزی دریغ نکرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم نوشت: «تشدید تنش‌ها به پایان برسد یا نه، حماس به آنچه می‌خواست رسید، به ویژه اینکه تصاویر حملات آن به تل‌آویو و انتقام‌گیری از حوادث قدس موجود است، پلاکارد‌های بزرگ در تمجید حماس و رهبران آن و دفاع حماس از قدس و ناموس فلسطینیان در مسجدالاقصی وجود دارد و در طولانی‌مدت پیروزی ضمنی برای حماس خواهد بود؛ جنبشی که به اسرائیل حمله می‌کند و عامل بازدارنده‌ای برای آن است.»

کش دادن جنگ در سودای پیروزی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تشدید درگیری‌ها برای چند روز دیگر ادامه پیدا می‌کند و طی آن تلاش‌هایی برای ترور مقامات بلندپایه حماس انجام خواهد شد.

هاآرتص ارتش رژیم صهیونیستی بیم آن را دارد که جنبش حماس و مقاومت فلسطین دستاورد دیگری را در جنگ کسب و همین مسئله پایان دادن به درگیری‌ها توسط این رژیم را از موضع قدرت دشوار کند.

در همین حال یک مقام بلندپایه صهیونیست که نخواست نامش فاش شود در سخنانی اعلام کرد که دولت این رژیم در حال حاضر امکان آتش‌بس را در نوار غزه بررسی نمی‌کند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، وی در این باره گفت: در حال حاضر درباره آتش‌بس صحبت نمی‌کنیم. این در حالی است که اخیراً یک هیئت مصری به تل‌آویو سفر کرد تا مقامات رژیم صهیونیستی را متقاعد به آتش‌بس کند، اما طبق گزارش‌های رسانه‌ای این رژیم تمامی ابتکار عمل‌های پیشنهاد شده را رد کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار