کد خبر: 1047908
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
۶ میلیون صهیونیست در پناهگاه
ژنرال اوری گوردین، فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی بعد از شش روز آزمون و خطا اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین ۹۰ درصد موشک‌های پرتاب شده از غزه را رهگیری می‌کند. اگر شماری دیگر موشک‌های حماس هم دچار مشکل شده یا به قول اسرائیلی‌ها در مناطق باز فرود بیایند، بازهم بر اساس روایت اسرائیلی، دست‌کم ۱۵۰ تا ۲۵۰ موشک از حدود ۳ هزار موشک فلسطینی حتی به روایت اسرائیلی‌ها به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده‌اند. به جز این تعداد موشک تخمینی، ژنرال گوردین گفته که حتی موشک‌های ساقط شده هم زندگی و سلامت شهروندان اسرائیلی را تهدید می‌کنند. وحشت از موشک‌های غزه باعث شده به تعبیر اسماعیل هنیه، «غزه تحت محاصره، منع آمد و شد در شهر‌های دشمن» اعمال کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقاومت فلسطینی بعد از یک تنفس دو ساعته از ساعت ۱:۳۰ بامداد روز یک‌شنبه، دور جدیدی از موشک‌باران شهر‌های رژیم صهیونیستی را با تمرکز بر شهر تل‌آویو و حومه آن شروع کرد و تا غروب دیروز، تعداد موشک‌های شلیک شده فلسطینیان به شهر‌های اسرائیلی، به حدود ۳ هزار عدد رسید. تمرکز حملات موشکی سحرگاه یک‌شنبه، تل‌آویو و حومه آن بود؛ کلانشهری که با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر، در ۷۰ کیلومتری غزه قرار گرفته است. ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام گفته حمله موشکی به تل‌آویو، در پاسخ به بمباران برج مطبوعاتی «الجلاء» انجام و ده‌ها موشک به سمت شهر تل‌آویو شلیک شده است. منابع غیررسمی تعداد موشک‌های شلیک شده به سمت تل‌آویو را بین ۳۷ تا ۴۷ موشک اعلام کرده‌اند که بنا بر روایت خود اسرائیلی‌ها، دست‌کم یک صهیونیست کشته و ۱۰ تن دیگر هم زخمی شده‌اند. کل اسرائیلی‌های کشته شده به روایت منابع عبری تاکنون ۱۰ نفر بوده است. اولین دور حمله به تل‌آویو کمی بعد از ساعت ۱:۳۰ سحرگاه یک‌شنبه انجام شد ولی الجزیره از قول منبع اسرائیلی گزارش کرده که حملات، در دو دور مختلف انجام شده است. مناطق هشارون، ریشون لیتسون، رمات گان (یک کشته) و چند منطقه دیگر در این شهر اصابت کرد. در حالی در شهر‌های مختلف از جمله تل‌آویو، از شهروندان خواسته شده در پناهگاه‌ها بمانند که رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند صدای آژیر‌های هشدار به طور ممتد به گوش می‌رسد. وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز گزارش داد راکت‌های شلیک‌شده از نوار غزه و ترکش‌های موشک‌های گنبد آهنین که برای رهگیری آن‌ها در آسمان منفجر می‌شوند، به تعداد زیادی از خانه‌های صهیونیست‌ها در جنوب و مرکز فلسطین اشغالی برخورد کرده است. فیلم‌های کوتاه مختلفی در شبکه‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی درباره برخورد موشک به نواحی مختلف منتشر شده است. یک فیلم منتشر شده، اصابت یک راکت به یک پل در بزرگراه تل‌آویو را نشان می‌دهد. یک فیلم دیگر، برخورد موشک به یک ساختمان را نشان می‌دهد، در حالی که شرایط را در خیابان غیرعادی، پر از دود و سراسیمگی نشان می‌دهد. در یک فیلم دیگر، در حالی که یک ساختمان آتش گرفته، برای مهار آتش تلاش می‌شود. یک عکس هم از مراسم تشییع صهیونیستی منتشر شده که شب گذشته در تل‌آویو بر اثر حملات مقاومت کشته شد. یک‌شنبه فرودگاه بن گوریون نیز مجدداً مورد اصابت موشک‌های حماس قرار گرفت که ظاهراً به یک هواپیما هم آسیب وارد شده است. همچنین منابع اسرائیلی صبح دیروز از وقوع یک حادثه امنیتی در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون خبر دادند که باعث شده ۱۵ دستگاه آمبولانس و خودرو‌های اطفای حریق به آنجا اعزام شوند. وبگاه Flightradar اعلام کرد که یک هواپیما که قصد فرود در فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو را داشت، به خاطر حملات راکتی اخیر به این شهر نتوانسته در این فرودگاه به زمین بنشیند.

۶ میلیون صهیونیست در پناهگاه

پرتاب موشک‌های غزه، به جز تل‌آویو، باعث شد در شهر‌های اسدود (اشدود)، اشکلون (عسقلان)، هرتزلیا و ریشون لتسیون، صوفا، کرم ابوسالم و کریات ملاخی هم وضعیت قرمز اعلام شودوآژیر‌های خطر به صدا دربیاید. در منطقه بات یام در بئر السبع راکت‌های قسام به خط راه‌آهن برخورد کرده است. در اشدود نیز تصاویری از اصابت یکی از موشک‌ها به یک واحد مسکونی و همچنین فیلمی از برخورد موشک به یک کنیسه در عسقلان منتشر شده است. شرایط در شهر‌های مختلف متشنج گزارش شده است و ارتش رژیم صهیونیستی از عصر شنبه که برج مطبوعاتی غزه را هدف قرار داد، از ساکنان تل‌آویو خواست به پناهگاه بروند و تا اطلاع ثانوی بیرون نیایند. شبکه عبری‌زبان کان اعلام کرد که در پی مشاهده یکی از پهپاد‌های انتحاری حماس، به تمامی ساکنان شهرک «ایرز» در مجاورت باریکه غزه دستور داده شده سریعاً به پناهگاه‌ها فرار کنند. فیلم‌های مختلفی از صحنه‌های فرار شهرک‌نشینان صهیونیست به پناهگاه از جمله در شهر عسقلان منتشر شده است. عبدر بالباری عطوان، نویسنده رأی الیوم نوشته که موشک‌های فلسطینی همه تخمین‌های آن‌ها را برهم زد و منظومه دوگانه نظامی و اطلاعاتی آن را با شکست روبه‌رو کرد: «موشک‌باران بیش از ۶ میلیون شهرک‌نشین صهیونیست را مجبور به ماندن در پناهگاه کرد از جمله نتانیاهو و اعضای کابینه امنیتی آن را.» «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز شنبه شب گفت که غزه‌ای که از ۱۵ سال پیش تحت محاصره قرار دارد، امروز منع آمد و شد در شهر‌های دشمن اعمال کرده است. هنیه افزود: «امروز فاصله‌های جغرافیایی داخل فلسطین از بین رفته و تمام فلسطین به پا خاسته است.» وی در ادامه تأکید کرد: «تا زمانی که قدس و مسجدالاقصی را آزاد نکنیم خیالمان راحت نخواهد شد و این نسل می‌تواند این کار را انجام دهد.»

بیش از ۳۰۰۰ موشک شلیک شد

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز در هفتمین روز نبرد «شمشیر قدس» تأیید کرد که حدود ۲ هزارو ۹۰۰ موشک از غزه به شهر‌های مختلف شلیک شده که با احتساب تمرکز موشک‌ها بر موقعیت‌های شبانه، تعداد موشک‌ها تا غروب دیروز به بالای ۳ هزار رسیده است. منابع غیررسمی اسرائیلی هم دیروز عصر عبور از ۳ هزار موشک را تأیید کردند. به گفته ارتش رژیم صهیونیستی از ساعت ۷ شنبه شب تا ۷ صبح روز یک‌شنبه حدود ۱۲۰ راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است، این در حالی است که در جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ در کل حدود ۴ هزارو ۵۰۰ موشک از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی مجاور شلیک شده بود. در جریان حملات سحرگاه یک شنبه، سرایاالقدس شاخه نظامی جهاد اسلامی، موشک قاسم با سرجنگی ۴۰۰کیلویی را هم برای اولین بار استفاده کرد. ابوحمزه سخنگوی سرایا القدس ضمن اعلام اینکه شعاع موشکی مقاومت فلسطین به تل‌آویو، اشدود، عسقلان، سدیروت و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی می‎رسد، وعده کرده که هنوز غافلگیری‌های زیادی داریم که دشمن را مبهوت خواهد کرد: «به نتانیاهوی احمق و فرماندهی ارتش احمقش می‌گوییم که منتظر ورود نیرو‌های زمینی شما به داخل نوار غزه هستیم تا بخشی از خشم خود را به شما نشان دهیم.» ژنرال اوری گوردین فرمانده جبهه داخلی اسرائیل، دیروز گفت: «سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل حدود ۹۰ درصد پرتاب موشک‌ها را از نوار غزه رهگیری می‌کند، اما حتی موشک‌های ساقط شده زندگی و سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار