کد خبر: 1047887
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
در بیانیه‌ای عنوان شد
جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های ایرانی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت اشغالگران و حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین، اظهار امیدواری کردند که به زودی خبر آزادی قدس شریف را منعکس کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دربخشی از این بیانیه آمده است: آنچه در روز‌های گذشته در فلسطین اشغالی شاهد بوده‌ایم، بی تردید بر خلاف تمامی مفاهیم والای انسانی، اخلاقی و اسلامی است. مهاجرت، کوچ اجباری، آوارگی، نسل کشی و شکنجه و زندانی کردن و محرومیت آنان، تنها بخش اندکی از ماجرای واقعی این سرزمین و مردمان اصیل آن است. شرایط اسفباری که ناکارآمدی نهاد‌های بین المللی، در کنار انفعال سازمان‌های عربی و اسلامی و منفعت طلبی برخی حکام واداده منطقه، نقشی غیرقابل انکار در تداوم و گسترش آن داشته است. اگرچه «معرکه سیف القدس» و تحولات فراگیر روز‌های اخیر در غزه، کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ حکایت از ناکامی رژیم جعلی اسرائیل در تحقق خواسته‌هایش از سویی و از سوی دیگر تغییر معادله به نفع فلسطینیان مقاوم دارد.

این بیانیه می‌افزاید: با تمامی این توطئه‌ها و کوتاهی‌ها آنچه نباید از نظر دور داشت، در کنار گزینه جدی و قدرتمند مقاومت و بازدارندگی مؤثر آن، نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی افکار عمومی جهانیان در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی است. آن هم در شرایطی که کارتل‌های رسانه‌ای غربی به فرمان اربابان پشت پرده‌شان، در تمامی سالیان گذشته حداکثر تلاش و هنر خود را برای وارونه جلوه دادن واقعیت تحولات فلسطین به کار گرفته‌اند. آنچه امروز از مخالفت‌ها و تظاهرات در کشور‌های مختلف دنیا از شرق آسیا تا قلب اروپا مشاهده می‌شود و نیز اوج‌گیری اقبال به کمپین‌هایی مانند بایکوت اسرائیل (BDS) قطعاً محصول تلاش رسانه‌ای روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه مستقل در انعکاس واقعیت‌های فلسطین و حمایت از حقوق نقض شده آنان است. تلاشی که میدان‌دار نخستین آن ده‌ها خبرنگار و تصویربرداری است که با خون بر زمین ریخته‌شان حقانیت مسیر خود و بطلان ایده اشغالگری صهیونیست‌ها را به تصویر کشیده‌اند.

این بیانیه تصریح کرده است: ما خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای ایران با محکومیت شدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن ملت مظلوم و بی پناه فلسطین به‌ویژه ده‌ها کودک عزیز و بانوی بی‌دفاع و نیز حملات طراحی شده علیه دفاتر رسانه‌های محلی و بین المللی از جمله در برج الشروق، برج الجوهره و برج الجلاء، توجه جامعه جهانی را به خشونت‌ها و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی جلب نموده و بار دیگر ضرورت اقدام مؤثر سازمان‌های بین‌المللی، نهاد‌های مستقل جهانی و سازمان ملل برای مقابله با این جنایت سازمان یافته را گوشزد می‌نمائیم. همچون گذشته حمایت خود از ایده درست و موفق مقاومت و فعالیت رسانه‌های مدافع ملت فلسطین که صادقانه و بدون غرض برای تحقق آرمان آزادی قدس شریف تلاش می‌کنند، را فریاد زده و پیگیری آن را تا حصول نتیجه نهایی از اولویت‌های فعالیت رسانه‌های خود می‌دانیم و بار دیگر بر همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران مستقر در ایران برای کمک و هم افزایی با همکاران مجاهد رسانه‌ای‌مان در غزه و تمام سرزمین‌های اشغالی تأکید می‌نمائیم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: بدون تردید همانگونه که تلاش‌های سازمان یافته صیهونیست‌ها و حامیان‌شان در مدیریت برخی شبکه‌های اجتماعی برای حذف پیام‌ها و تصاویر حمایت از فلسطین و اطلاع رسانی حقایق اقدامات اسرائیل، ناموفق بوده و نتیجه جز آشنایی بیشتر جهانیان با واقعیت‌های میدان نداشته، تخریب دفاتر رسانه‌ها و تلاش برای به تعطیلی کشاندن جریان اطلاع رسانی آزاد هم دستاوردی عاید اشغالگران نخواهد کرد، به اذن الله. به امید روزی که همراه با خبرنگاران مستقل و آزادی خواه از سراسر جهان در کنار همکاران فلسطینی مان، از قدس شریف خبر آزادی فلسطین سربلند و مقاوم را مخابره کنیم؛ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً.»

گفتنی است مدیران و خبرنگاران تعداد زیادی از رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایسنا، تسنیم، میزان، ایرنا، آنا، بازار، قدس و دانا، روزنامه‌های جوان، کیهان، رسالت، وطن امروز، الوفاق، خراسان، جام جم، عصر ایرانیان، صبح نو، ایران، تهران‌تایمز و سایت‌های جماران، صبح، نماینده و نورنیوز این بیانیه را امضا کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار