کد خبر: 1047817
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان :
محمد صادقی عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان و رئیس فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار اتاق های بازرگانی سراسر کشور و علیرضا نیکویی دبیرکمیته بهره ‌وری وزارت جهاد کشاورزی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بازدید کردند و در ضمن این بازدید با برخی از فعالان خوش نام و با سابقه در حوزه کشاورزی گفتگو کرده و مسائل و مشکلات پیش روی بخش خصوصی در این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، به  نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مشارکت دولت و بخش خصوصی در عملیاتی ساختن پروژه های  حوزه کشاورزی و کشت گلخانه ای  و حمایت بیشتر از فعالان بخش خصوصی در بخش کشاورزی از جمله اهداف مهم این بازدید بود.

صادقی، در این  بازدید ضمن تاکید بر این نکته که یکی از اهداف  مهم اتاق ارتقا شاخص کسب و کار و همچنین  اشتغالزایی است، بیان کرد: فراکسیونی از کلیه کمیسیون های کشاورزی اتاق های سراسر کشور تشکیل شده است که با همفکری های انجام شده  و در صورت استفاده بهتر از ظرفیت اتاق در حوزه کشاورزی تحولات جدید و مثبتی را شاهد خواهیم بود.

علیرضا نیکویی، دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی نیز از مهیا بودن شرایط برای همکاری با بخش خصوصی  خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر  شرایط مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی برقرار است و ترجیح وزارت جهاد کشاورزی مشارکت با پروژه ها در مقیاس های بزرگ است که مشکلات بیشتری از کشور را حل کنند.

دبیر کمیته بهره وری وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد:  پیوند میان شبکه تحقیقاتی کشور و اتاق های بازرگانی سراسر کشور منجر به توسعه و ارتقا بخش کشاورزی خواهد شد بنابراین لازم است  چارچوب این همکاری  در قالب یک تفاهم نامه به صورت پیش نویس و با هدف مشارکت بخش خصوصی  آماده شود تا پروژه های آتی در قالب این تفاهم نامه تعریف  شوند و در نهایت شبکه ای در کل کشور داشته باشیم.

علیرضا نیکویی به فعالین اقتصادی  در این حوزه که داوطلب سرمایه گذاری و همکاری بودند توصیه کرد: بهتر است قبل از اقدام به عملیاتی کردن یک پروژه ابتدا از وجود بازار و مشتری اطمینان حاصل کرده و سپس مراحل بعدی شروع شوند. علاوه بر این، پیشنهادات  در قالب یک طرح توجیهی و مقیاس پذیر تعریف و به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شود تا امکان سنجی شود.

علی اصغر شهابی رئیس مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان نیز بر این باور بود که بکارگیری توان و امکانات بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اثر بخش  خواهد بود.

رئیس مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با بیان این نکته که مشارکت با بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد، به همکاری های انجام شده با بخش خصوصی در استان اصفهان  اشاره کرد وگفت: سیاست این مرکز  به اشتراک گذاشتن  امکانات  با بخش خصوصی به منظور هم افزایی  و ارتقا حوزه کشاورزی است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر