کد خبر: 1047769
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
خرید ستاره‌های جدید به شیوه بلوگرانا
رئیس باشگاه بارسلونا برای سروسامان دادن به اوضاع تیم برای فصل آینده دست به کار شده است. عملکرد ضعیف آبی و اناری‌ها در این فصل باعث شده بارسا نه تنها در لیگ قهرمانان موفقیتی کسب نکند، بلکه برای قهرمانی در لالیگا نیز شانس اندکی دارد. در حالی که قطع همکاری با رونالدو کومان اصلی‌ترین برنامه مدیران باشگاه به نظر می‌رسید، اما رسانه‌های نزدیک به بارسا از فروش بازیکنان بی‌کیفیت تیم و خرید چند ستاره جدید خبر می‌دهند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رئیس باشگاه بارسلونا برای سروسامان دادن به اوضاع تیم برای فصل آینده دست به کار شده است. عملکرد ضعیف آبی و اناری‌ها در این فصل باعث شده بارسا نه تنها در لیگ قهرمانان موفقیتی کسب نکند، بلکه برای قهرمانی در لالیگا نیز شانس اندکی دارد. در حالی که قطع همکاری با رونالدو کومان اصلی‌ترین برنامه مدیران باشگاه به نظر می‌رسید، اما رسانه‌های نزدیک به بارسا از فروش بازیکنان بی‌کیفیت تیم و خرید چند ستاره جدید خبر می‌دهند.

تصمیمات رئیس

تیمی که همیشه یکی از قدرت‌های اصلی اسپانیا و لیگ قهرمانان بوده، فصل ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ را به سختی گذرانده تا جایی که در یک‌هشتم نهایی اروپا به پاری‌سن‌ژرمن می‌بازد و حذف می‌شود و در لالیگا نیز بعد از اتلتیکو و رئال شانس سوم کسب جام است. با این حساب فعلاً از سه جام معتبر کاتالان‌ها فقط کوپا‌دل‌ری به این تیم رسیده است. دو تساوی ناامیدکننده مقابل اتلتیکو و لوانته اجازه نداد بارسا فاصله‌اش را با صدر جدول کم کند. به همین خاطر است که در دو بازی باقی مانده با سلتاویگو و ایبار نمی‌توان انتظار خلق شگفتی داشت. خوان لاپورتا از زمانی که دوباره رئیس باشگاه شد به هواداران قول داد تیم را متحول کند، منتها برنامه‌های او در این فصل قابلیت اجرا نداشت، ولی در روز‌های پایانی فصل بخشی از این برنامه‌ها از سوی رسانه‌های اسپانیایی فاش شده است. البته باید تأکید کرد که اوضاع مالی کاتالان‌ها بسیار خراب است؛ رقم بدهی آن‌ها از ۲ /۱ میلیارد یورو گذشته و به‌رغم کاهش بخشی از دستمزدها، بارسایی‌ها همچنان در پرداخت دستمزد‌ها و بدهی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. از این‌رو کاهش هزینه‌ها یکی از برنامه‌های جدی باشگاه به شمار می‌رود و گفته می‌شود لاپورتا، بازیکنان آزاد را در دستور کار دارد تا از این طریق هزینه‌های باشگاه کمتر شود. تأکید رئیس بر قطع همکاری با بازیکنان ناکارآمد از دیگر بخش‌های این برنامه است.

جلسه با سرمربی

عملکرد کومان جای هیچ حمایتی را از او باقی نگذاشته است. در یک سال و نیم اخیر او نتوانسته تغییر محسوسی در بارسا ایجاد کند و قهرمانی در جام حذفی موفقیت بزرگی برای او به حساب نمی‌آید. تساوی ناامیدکننده برابر لوانته را می‌توان پایانی بر همکاری بارسا با رونالد کومان تلقی کرد. از هفته‌ها قبل گفته می‌شد که این مربی در پایان فصل نیوکمپ را ترک خواهد کرد. اخیراً سرمربی با رئیس باشگاه جلسه‌ای در یک رستوران در بارسلونا برگزار کردند. هرچند که نتیجه این دیدار هنوز منتشر نشده، ولی کومان احتمال برکناری‌اش را رد نکرده و طبق ادعای سایت ESPN، هانسی فلیک یکی از گزینه‌های جانشینی او به شمار می‌رود. این خبر در حالی منتشر شده که فلیک، سرمربی پیشین بایرن گزینه فدراسیون فوتبال آلمان برای سرمربیگری ژرمن‌هاست.

اضافی‌ها بروند

رئیس باشگاه عزمش را جزم کرده تا به هر شکل ممکن اوضاع تیم را برای فصل آتی سروسامان دهد. خلاص شدن از دست برخی بازیکنان ناکارآمد و پرهزینه یکی از اقدامات لاپورتا و تیم مدیریتی بارسا خواهد بود. طبق ادعای نشریه موندو دیپورتیوو به زودی عذر ۱۴ بازیکن خواسته خواهد شد و برای تحقق این برنامه؛ فروش، معاوضه یا انتقال قرضی آن‌ها در دستور کار قرار دارد. در لیست منتشر شده اسامی، چون کوتینیو، نتو، اومتیتی، جونیور فیرپو، میرالم پیانیچ، سرجی روبرتو، فرناندز و مارتین برایثویت به چشم می‌خورد.

حفظ مسی

یک نکته اساسی که نقش مهمی در آینده کاتالان‌ها خواهد داشت رفتن یا ماندن لئو مسی است. مهاجم آرژانتینی که فصل گذشته رسماً خواهان ترک بارسا بود بالاجبار ماند و در تیم کومان بازی کرد. ولی با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید او برای گرفتن تصمیم نهایی تأمل کرده است. برای مسی تقویت تیم، استفاده از جوانان آینده‌دار و بازگشت بارسا به جمع بهترین‌های اروپا از همه چیز حتی دریافت دستمزد نجومی مهم‌تر است. اخیراً پدر مسی دیداری با لاپورتا داشته و با اینکه محور این جلسه مذاکره برای آینده مسی بوده، اما این بازیکن این‌بار اتخاذ تصمیم نهایی را به بعد از مسابقات کوپا‌آمه‌ریکا (۲۳ خرداد تا ۲۰ تیر) موکول کرده است.

روی این حساب زیاد نمی‌توان نسبت به خرید بازیکنان جدید اظهارنظر کرد. در این بین سرخیو آگوئرو اولین خرید بزرگ تیم لاپورتا بود. مهاجم آرژانتینی بعد از ۱۰ سال سیتی را ترک کرده و با قراردادی دو ساله به بارسلونا آمده است. آگوئرو بهترین گلزن تاریخ سیتیزن‌ها یکی از بازیکنان مورد علاقه مسی است. ارلینگ هالند ۲۰ ساله دیگر گزینه مهم آبی و اناری‌ها برای فصل آتی خواهد بود. منتها او هنوز با دورتموند قرارداد دارد و باشگاه آلمانی رقم جدایی این بازیکن را ۱۸۰ میلیون یورو اعلام کرده است. برای تأمین این خواسته یا باید مسی از بارسا برود یا اینکه به کاهش دستمزدش رضایت دهد. اریک گارسیا، مدافع سیتی بحث آمدنش به بارسا قطعی شده و ممفیس دیپای یکی از مهاجمان مورد نظر خواهد بود. مهاجم هلندی لیون هم منتظر روشن شدن تکلیف کومان و مسی با بارسلوناست. جورجینیو واینالدوم، هافبک هلندی لیورپول هم بازیکن آزاد است و هزینه زیادی روی دست باشگاه نمی‌گذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار