کد خبر: 1047767
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
وزارت ورزش به دنبال حذف اینچه‌درگاهی از ژیمناستیک
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ثبت‌نام نامزد‌های انتخابـــــات فدراســــیون ژیمناستیک به پایان رسید و حالا کاندیدا‌ها در انتظار گذراندن مرحله تأیید صلاحیت‌ها هستند. سخت‌ترین خوان برای رسیدن به صندلی ریاست که گفته می‌شود برای زهرا اینچه‌درگاهی، رئیسی که در تدارک ادامه حضور بر مسند قدرت است، عبور از آن کار چندان ساده‌ای نیست. حضور اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، اما خانم رئیس به‌رغم تمام مخالفانی که داشت، توانست عملکرد قابل قبولی از خود بجا بگذارد و حتی ژیمناستیک‌کاران تا پای کسب سهمیه المپیک نیز پیش رفتند، اما به نظر می‌رسد این مسئله برای مخالفانش کافی نیست که برای کنار گذاشتن او از دایره رقابت و قدرت به هر ریسمانی چنگ می‌زنند!
۱۹ تیرماه ۹۶ بود که او بعد از ۱۳ سال که از استعفا از نایب‌رئیسی و مسئولیت کمیته پزشکی فدراسیون ژیمناستیک و انجمن ژیمناستیک بانوانمی گذشت اینچه درگاهی بار دیگر به فدراسیون ژیمناستیک بازگشت، آن هم با اکثریت آرا (۲۴ رأی مأخوذه)، اما بازگشتی جنجالی که اخراج ۱۷ تن از کارکنان فدراسیون را به دنبال داشت. اگرچه بسیاری بر این باور بودند که این خانه از پای‌بست ویران است و باید با خاک یکسان و از نو بنا نهاده شود برای آبادی، اما بسیاری هم از همان ابتدا در صف منتقدان اینچه‌درگاهی قرار داشتند و شمشیر را برایش از رو بستند.

اختلاف‌سلیقه‌ها خیلی زود او را مقابل وزارت ورزش قرار داد و حالا این اختلاف‌ها گویی در راستای ردصلاحیت رئیس فدراسیون پیش می‌رود. داستان به چهار سال قبل و حضور هاشمی‌طبا و رمضانیان‌پور در هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک برمی‌گردد و اختلاف‌نظر رمضانیان‌پور با اینچه‌درگاهی به دلیل تفاوت در خط و ربط سیاسی کلید می‌خورد، اختلاف‌هایی که سبب می‌شود وزارت ورزش با نگاهی سیاسی وزارت ورزش حامی عضو جنجالی هئیت رئیسه در بیاید و تلاش وزارتی‌ها برای کنار گذاشتن اینچه‌درگاهی آغاز شود. فشار وزارت ورزش حتی سبب شد تا بودجه فدراسیون ژیمناستیک برای زیر فشار گذاشتن اینچه‌درگاهی به صورت قطره چکانی تزریق شود.

هرچند که خانم رئیس زیر بار حرف زور نرفت و به‌رغم مشکل‌تراشی‌ها به خصوص در بحث بودجه به کارش ادامه داد و البته خوب هم نتیجه گرفت، اما گفته می‌شود این روز‌ها عده‌ای در تلاشند تا به شکلی غیرقانونی شرایط را برای ردصلاحیت اینچه‌درگاهی فراهم کنند. مسئله پرونده باز دو تن از مدیران و معاونان زیردست اینچه‌درگاهی در سازمان بازرسی است. پرونده‌هایی که به احتمال فراوان با تبرئه متهمان بسته خواهد شد، اما به نظر می‌رسد عده‌ای قصد دارند مانع بسته شدن این پرونده‌ها شوند و با استفاه از این مسئله رئیسی را که پیشتر حاضر به دادن استعفا و قبول فشار مخالفان خود نشده بود از میدان به‌در کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار