کد خبر: 1047720
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درخصوص واکسیناسیون مراکز بهزیستی بیان کرد: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم به طور میانگین روزانه رشد ۲.۴ درصدی را شاهد بودیم که نشان می‌دهد فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده، زیرا نسبت به هفته‌های قبل که روزانه رشد یک درصدی را داشتیم، هفته گذشته این رشد به ۲.۴ درصد رسید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی سراج در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی بیان کرد: کل واکسیناسیون انجام شده مراکز سالمندان اعم از افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان تا روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ماه) ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر (۸۰ درصد افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان)، واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر (۲۷ درصد افراد مقیم و پرسنل این‌گونه مراکز) و واکسیناسیون کلیه مراکز توانبخشی و مراقبتی اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر (۴۲.۷ درصد مراکز توانبخشی و مراقبتی) است.

وی افزود: در مقایسه تطبیقی استان‌ها، بیشترین واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان مازندران با ۷۴.۳ درصد، استان یزد ۷۲.۵ درصد، استان لرستان ۶۲.۸ درصد و استان اردبیل ۶۲ درصد است. کمترین میزان واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان قم ۱۳ درصد، خراسان جنوبی ۱۴.۵ درصد، زنجان ۱۶.۵ درصد و گلستان ۱۷ درصد است.

به گفته سراج، چهار استان هنوز واکسیناسیون مرحله دوم را شروع نکرده‌اند که عبارتند از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه است.

مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم به طور میانگین روزانه رشد ۲.۴ درصدی واکسیناسیون را شاهد بودیم که نشان می‌دهد فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده، زیرا نسبت به هفته‌های قبل که روزانه رشد یک درصد را داشتیم، هفته قبل رشد ۲.۴ درصد بوده است و امیدواریم که این سرعت باز هم بیشتر شود و طی روز‌های آتی و تا هفته آینده کلیه افرادی که مقیم مراکز شبانه‌روزی هستند و همچنین پرسنلی که واجد شرایط هستند، واکسن را دریافت کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار