کد خبر: 1047695
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش با اشاره بر ازدواج آسان گفت: بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که برای شروع زندگی باید تمامی امکانات لازم را داشته باشند و این امر مانع بزرگی برای ازدواج است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مریم نجابتیان مدیر گروه مشاوره و خدمات روانشناختی وزارت ورزش و جوانان با اشاره بر نقش والدین و جوانان در تحقق ازدواج آسان گفت: بخشی از عوامل ایجاد ازدواج آسان به خانواده‌ها، بخشی از آن به خود جوانان و بخشی دیگری به دولت و تسهیلات آن مربوط می‌شود.

وی با اشاره بر نقش خانواده‌ها در این زمینه افزود: متأسفانه امروزه شاهد هستیم که برخی قوانین و سنت‌های دست و پاگیر مانعی برای ازدواج جوانان شده است. طی یک سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا پس از چندین سال شاهد افزایش آمار ازدواج در کشور بودیم. این امر می‌تواند ناشی از محدود شدن مراسم‌ها، اجرای برخی سنت‌ها و در نهایت کاهش هزینه‌ها ازدواج باشد.

نجابتیان تاکید کرد: در نتیجه حذف شدن برخی سنت‌های دیرینه و دست و پا گیر و آسان گیری خانواده‌ها در برگزاری مراسمات می‌تواند، در افزایش تمایل جوانان به ازدواج بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که خانواده‌ها باید انعطاف بیشتری در آن داشته باشند، میزان مهریه‌ها و همچنین مطالبه جهیزیه است که در این زمینه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، نیاز است خانواده‌ها مسائل را آسان‌تر گرفته تا شاهد تسهیل ازدواج جوانان باشیم.

مدیر گروه مشاوره و روانشناختی وزارت ورزش و جوانان در خصوص نقش زوجین در ایجاد ازدواج آسان عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی انتظارات خارج از عرف و بیش از حد جوانان نیز منجر به ایجاد مانع بر سر راه تشکیل خانواده شده است.

وی افزود: بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که برای شروع زندگی باید تمامی امکانات و ملزومات لازم را داشته باشند. به‌طوری که دختران انتظار داشتن شغل مناسب، منزل و ماشین شخصی را دارند از سوی دیگر پسران نیز توقع جهاز سنگین و کامل را دارند.

نجابتیان با تاکید بر اینکه این نوع نگاه و سبک زندگی می‌تواند مانع بزرگی برای جوانان باشد، ابراز داشت: حتی در یک دهه گذشته نیز بسیاری از زوجین در ابتدای زندگی منزل یا ماشین شخصی نداشتند و در کنار هم و با تلاش یکدیگر آن‌ها را کسب کرده‌اند. اگر از والدین خود نیز سوال کنیم، مشخص است که آن‌ها نیز زندگی خود را با حداقل‌ها شروع کرده و در طول زندگی با کمک یکدیگر موفق به ساختن بنیان‌های خانواده شده‌اند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که جوانان از آن غافل هستند، این است که وقتی دو جوان با یکدیگر شروع به ساختن زندگی می‌کنند، بیشتر از همیشه قدر تمام داشته‌های خود را می‌دانند و در مشکلات نیز از خود گذشتگی بیشتری را نشان می‌دهند.

نجابتیان ادامه داد: زوجین باید بدانند که زندگی زناشویی همیشه سراسر از خوشی نیست و سختی‌هایی را نیز به همراه دارد. در این میان کسانی که از ابتدا با یکدیگر شروع به ساختن زندگی کرده و گذشت را در رفتار خود جای داده‌اند، می‌توانند از این مشکلات نیز به راحتی عبور کنند.

مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که آمار ازدواج در میان خانواده‌های مرفه بسیار بالا است. یکی از دلایل مشخص این امر عدم عادت جوانان به سختی کشیدن و تحمل کردن مشکلات است.

وی ابراز داشت: همین امر موجب کم آوردن و شکست جوانان در پستی و بلندی‌های زندگی مشترک می‌شود. این در حالی است که اگر یک زوج جوان با کمک یکدیگر و با حداقل‌ها زندگی خود را آغاز کرده و برای آن تلاش کنند، صبر و تحمل آن‌ها افزایش پیدا کرده و شاهد هستیم که آمار جدایی در این دسته از خانواده‌ها نیز بسیار پایین‌تر است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار