کد خبر: 1047465
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
معاون وزارت خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو، بر ضرورت پایان تنش‌ها در قدس اشغالی در اسرع وقت، تاکید کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «سرگئی ورشینین» معاون وزارت خارجه روسیه در دیدار با «الکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو، از تشدید تنش‌ها در قدس اشغالی و نوارغزه ابراز نگرانی کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، در این دیدار، طرفین درباره شرایط جاری در قدس اشغالی به ویژه پیرامون مسجدالاقصی و نوارغزه گفتگو کردند.

آن‌ها همچنین درباره نتایج گفتگو‌های انجام شده در جلسه شورای امنیت که روز دوشنبه پیرامون حوادث قدس برگزار شد؛ به گفنگو پرداختند.

به گفته این وزارتخانه، طرف روس ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی، بر ضرورت پایان فوری خشونت‌ها و هرگونه اقدامی که به کاهش امنیت منجر شود؛ تاکید کرد.

در این دیدار، روسیه بر عزم خود مبنی بر تداوم حمایت‌ها از آغاز مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی ازجمله در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح تاکید کرد.

گفته می‌شود که این دیدار به درخواست طرف اسرائیلی صورت گرفته است.

نظامیان صهیونیستی از روز جمعه، دور جدیدی از درگیری‌ها را با فلسطینی‌های ساکن قدس اشغالی و نوارغزه آغاز کرده اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات صهیونیست‌ها به نوارغزه طی ۲ روز گذشته به ۳۵ نفر رسیده که در میان آن‌ها ۱۲ کودک و ۳ زن به چشم می‌خورند. همچنین شمار مجروحان به ۲۳۳ نفر افزایش یافته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار