کد خبر: 1047416
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
فرماده حوزه امامت سپاه تبریز با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در انتخابات پرشور، گفت: خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری نقش بی بدیل در حضور حداکثری آحاد مردم در پای صندوق‌های رای دارند.

سرهنگ حسین پوراسماعیل در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، افزود: بدون تردید رسانه های گروهی در تغییر نوع رفتار انتخاباتی مردم تاثیرگذار بوده و بر اساس همین کارآیی باید تمامی رسانه ها با انتشار اخبار و گزارش های مفید و مردم پسند زمینه های لازم و کافی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری را فراهم کنند.

وی اطلاع رسانی و خبر را یکی از عناصر مهم در انتخابات دانست و با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید در این عرصه خود کنار بکشند، اظهارداشت: افزایش مشارکت مردمی در انتخابات آینده بدون میدان داری رسانه ها و سمت و سو دادن آنها بعه رفتار سیاسی مردم ممکن نخواهد شد.

پوراسماعیل آگاهی دهی و معیارهای لازم برای انتخاب اصلح را یکی از رویکردهای مهم رسانه ها برشمرد و اضافه کرد: تبیین اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی و نقدهای منصفانه از عملکرد دولت ها می تواند جزو رویکردهای رسانه ای در شرایط کنونی کشور باشد که دشمنان تلاش های زیادی برای به حاشیه کشاندن انتخابات و نیز کمرنگ سازی آن انجام می دهد.

وی غلبه بر کینه ورزی دشمنان جمهوری اسلامی برای خدشه دار ساختن انتخابات را منوط به نوع و نحوه تلاش خبرنگاران در رسانه های مختلف دانست و ادامه داد: خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم نقش بسیار مهم و برجسته در روشن گری جامعه دارند که به دلیل ارتباط مستقیم با مردم می توانند تمامی نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

پوراسماعیل با بیان اینکه در حال حاضر ضدانقلاب و سلطنت طلبان به شدت برای کاهش میران مشارکت مردم در انتخابات آینده تلاش می کنند، یادآوری کرد: آنها به هر طریق ممکن سعی دارند با انواع دسیسه ها مانع از حضور حداکثری مردم شوند که در این میان رسانه های داخلی باید راهکارهای افزایش مشارکت را بیان کرده و به آن پرداخت کنند.

وی از خبرنگاران به عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه نرم یاد کرد و گفت: اهل قلم در این شرایط سخت و تاریخی باید مسیر درست و منطقی را به مردم نشان دهند تا بر اثر همین روشنگری ها شاهد برگزاری انتخاباتی گسترده با حضور حداکثری آحاد مردم شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر