کد خبر: 1047367
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
دیده‌بان حقوق بشر حملات رژیم صهیونیستی را ناشی از مصونیت این رژیم از مجازات دانست. شیخ الازهر نیز سکوت جهانیان در برابر کشتار و سرکوب در اراضی اشغالی را شرم‌آور دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عمر شاکر، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در اراضی اشغالی و فلسطین در واکنش به حملات اسرائیلی‌ها به غزه در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح گفت: «نیرو‌های اشغالگر با وحشی‌گری خود دنبال سرکوب کردن تظاهرات و در نهایت آپارتاید هستند.» اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه در بیانیه‌ای خواستار توقف تنش‌های اخیر میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی شد. احمد الطیب شیخ الازهر مصر سکوت جهانیان در برابر تروریسم وحشیانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان ساکن قدس و مسجدالاقصی را شرم‌آور خواند و تأکید کرد: «هر قدر زمان بگذرد، فلسطین همچنان در برابر طاغوتیان خواهد ایستاد و تسلیم نخواهد شد.»

همچنین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن روز دو شنبه پس از دیدار با آنتونی بلینکن همتای امریکایی خود در جمع خبرنگاران گفت که قدس خط قرمز است و تلاش‌های کنونی اردن نیز بر توقف تنش‌ها در شهر قدس اشغالی متمرکز است. وزیر خارجه اردن همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود اوضاع قدس و بقیه اراضی فلسطینی را بررسی کرد. دفترسلطنتی اردن پس از تماس تلفنی میان عبدالله دوم، پادشاه این کشور و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم گفت، نادیده گرفتن درخواست‌های بین المللی برای توقف نقض‌ها علیه مسجدالاقصی و اهالی قدس از سوی رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین‌المللی انسانی محسوب می‌شود.

وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به تشدید درگیری‌ها و خشونت‌ها در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد. نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند در توئیتی از رژیم اسرائیل خواست به جامعه جهانی گوش فرا داده و حملات خود را به سومین مکان مقدس اسلام و همچنین اخراج غیرقانونی ساکنان فلسطین در محله اشغالی «شیخ جراح» متوقف کند. مردم بحرین در تأیید حق فلسطین و حمایت از شهر قدس و مردم آن راهپیمایی کردند. همچنین در شهر‌های مختلف لبنان تظاهرات‌های گسترده‌ای در حمایت از ساکنان شهر قدس اشغالی برپا شدند. وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود تماس تلفنی برقرار کرد. مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواهان حمایت از مقاومت فلسطین برای آزادی تمام اراضی از اشغال صهیونیست‌ها شد. المشاط گفت: ما با افتخار مقابله آزادگان در قدس با تجاوزات دشمن صهیونیستی را پیگیری می‌کنیم.

ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره امریکا در توئیتر نوشت که حملات هوایی به نوار غزه «عملیاتی تروریستی» محسوب می‌شوند. به‌رغم این موضع‌گیری‌ها، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در نشست خبری شامگاه دو شنبه گفت واشنگتن از «حق مشروع اسرائیل برای دفاع از خودش» دفاع می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار