کد خبر: 1047310
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
احداث بزرگ‌ترین كارخانه تولید آهك کشور؛
قرارداد پروژه بزرگ احداث فاز سوم کوره‌های پخت آهک و دولومیت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با شرکت تام ایران‌خودرو منعقد شد.

قرارداد پروژه بزرگ احداث فاز سوم کوره‌های پخت آهک و دولومیت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با شرکت تام ایران‌خودرو منعقد شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل ازروابط عمومی شرکت فولادسنگ، سال 1400 از طرف مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده و در راستای همین امر، هدف‌گذاری برای افزایش 1200 تن آهک و دولومیت به ظرفیت فعلی این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.

 بدین ترتیب قرارداد جدید به همین منظور منعقد گردید. با اجرای این پروژه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور، در محل کارخانه فولادسنگ معدن حوض ماهی مبارکه  احداث خواهد شد و این شرکت جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین آهک‌ساز خاورمیانه تثبیت خواهد کرد.

مدت‌زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه است و طی آن ظرفیت تولید آهک و دولومیت بر مبنای تکنولوژی کوره‌های PFR به ظرفیت فعلی این کارخانه اضافه خواهد شد. محصول خروجی این کوره‌ها به‌عنوان ماده استراتژیک کمک ذوب فولاد است و به‌عنوان مواد اولیه ذوب فولاد در گروه فولاد مبارکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است این قرارداد از ابتدای اردیبهشت‌ماه 1400 مورد تنفیذ قرار گرفت و بخش بزرگی از تجهیزات پروژه در داخل کشور طراحی و ساخته خواهد شد.

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار