کد خبر: 1047221
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
مردی که متهم است با ارسال پیامک دروغین ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده به دام مأموران پلیس فتا تهران افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توضیح داد: چندی قبل مردی وارد پلیس فتای تهران شد و علیه مردی فریبکار شکایت کرد.

او گفت: برای فروش یکی از لوازم خانگی دست دوم در یکی از سایت‌های فروش کالا آگهی دادم. بعد از انتشار آگهی پیامکی برایم ارسال شد که نوشته بود برای تأیید و ثبت آگهی باید از طریق لینک ارسال شده مبلغی پرداخت کنم که من هم بدون بررسی و توجه به آدرس صفحه وارد شده تمام اطلاعات بانکی‌ام را وارد کردم. بعد از آن پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد ۳۰‌میلیون تومان موجودی حسابم برداشت شده است.

بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس در این باره تحقیق کرده مشخص شد که صد‌ها شکایت مشابه به پلیس گزارش شده است. تحقیقات نشان داد که متهم با ارسال لینک آلوده و نصب بدافزار روی گوشی تلفن همراه مالباختگان ضمن هدایت کاربران به درگاه جعلی پرداخت با دسترسی غیرمجاز به پیامک‌های تلفن همراه شاکیان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کند.

بعد از کامل شدن تحقیقات در این باره بود که مأموران پلیس موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: با پرسه در سایت‌های فروش کالا کسانی را که کالایی را آگهی می‌کردند شناسایی می‌کردم. بعد پیامکی حاوی لینک جعلی برایش ارسال می‌کردم و می‌خواستم که از طریق لینک ارسال شده مبلغی کم به حساب سایت واریز کند.

زمانی که وی روی لینک کلیک می‌کرد به سایت جعلی هدایت می‌شد و من اطلاعات کارت بانکی را که وارد کرده بود به دست می‌آورد و موجودی حسابش را به کارت‌های دیگر منتقل می‌کردم. در مواقعی هم با موجودی او خرید اینترنتی می‌کردم که سرانجام بازداشت شدم. متهم ادامه داد با دستبرد به حساب ۵۰‌نفر موفق شدم ۳‌میلیارد‌تومان به جیب بزنم.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران با بیان اینکه از متهم اطلاعات چند هزار کارت بانکی به دست آمده گفت که تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در جریان است.

وی به شهروندان توصیه کرد که کاربران اپلیکیشن‌های نیازمندی و آگهی‌های دست دوم باید به این موضوع دقت داشته باشند که این برنامه‌ها برای پرداخت پول از پیام کوتاه استفاده نمی‌کنند، برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار