کد خبر: 1047151
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:
رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف علیه بیماری کووید ۱۹ بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن در استان اردبیل تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، جواد ابیش‌وند با اشاره به اختصاص ۳۷ هزار دوز واکسن خارجی از نوع آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم و بهارات به استان اردبیل گفت: تزریق مابقی واکسن کرونا برای افراد و گروه‌های تعیین شده در سطح استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای جدی واکسیناسیون جامعه هدف گروه سنی بالای ۸۰ سال در سطح استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون با مراجعه افراد بالای ۸۰ سال افراد عملیات واکسیناسیون در مراکز بهداشتی انجام می شود و در مناطق روستایی هم حتی برای افراد بالای ۷۵ سال نیز واکسن کرونا تزریق می شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: تزریق واکسن کرونا در این استان از روز ۲۱ بهمن ماه آغاز شده و تاکنون واکسیناسیون پرستاران و کارکنان بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل، پزشکان همکار این بخش‌ها، افراد شاغل در بخش‌های ویژه اورژانس کرونا و نیز کارکنان شاغل در بخش آزمایشگاه کرونا به همراه سالمندان تحت پوشش بهزیستی، بیماران اعصاب و روان و جانبازان انجام شده است.

وی در خصوص فرایند و نوع واکسن کرونای تزریق شده در استان اردبیل نیز اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری، برای بیماران خاص و سرطانی واکسن سینوفارم و برای سایر جامعه هدف سایر واسکن های در دسترس تزریق می شود و اغلب افراد جامعه هدف نوبت دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند.

ابیش‌وند همچنین گفت: تزریق نوبت دوم واکسن آسترازنکا ۱۲ هفته بعد از دریافت نوبت اول و تزریق واکسن‌های دیگر نیز چهار هفته بعد از دریافت نوبت اول انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن‌ها اختصاص یافته به استان اردبیل قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، شرایط و وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در این استان را ایمن و بدون عوارض جسمی حاد اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون عارضه ای مثل بستری، فوت، تب شدید، تشنج و سایر علائم حاد برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در استان اردبیل گزارش نشده و تنها عارضه اعلام شده تب خفیف و بدن درد بوده که از علائم عادی دریافت کنندگان این نوع واکسن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر