کد خبر: 1047145
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
رئیس سازمان صمت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر در اردبیل خبر داد و گفت: سال گذشته زمینه اشتغال برای تعداد ۱۶ هزار و ۸۶۴ نفر در اردبیل فراهم شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، رامین صادقی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۶ هزار و ۸۶۴ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شد که بخش اعظمی از آنها در بحث صنعت و معدن و صنوف تولیدی بود به طوری که در مجموع ۴ هزار و ۹۷۰ نفر در بخش صنعت و معدن و ۴ هزار و ۱۹۱ نفر دیگر نیز در حوزه صنوف تولیدی جذب بازار کار شدند.

به گفته صادقی علاوه بر این تعداد ۸ هزار نفر نیز در بحث قالیبافی و صادرات و تولید فرش جذب شدند.

وی از وجود یک هزار و ۱۴۲ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و اضافه کرد: سرمایه در گردش این تعداد واحد تولیدی در حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۲ هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور ۹۵۰ جواز تأسیس در استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها با ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان و با ظرفیت اشتغال ۱۵ هزار نفری در استان در مدت یک سال صادر شده است.

صادقی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۶ هزار نفر برای دریافت بیمه قالیبافی به مرکز کشور معرفی شدند که استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در این راستا بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعالیت ۲۰۰ معدن با پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و اظهار کرد: اخیراً در منطقه قزل اوزن و کوثر نیز معادن سرب و طلا کشف شده و به طوری با انجام مقدمات لازم این معادن نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی با اشاره به صدور ۱۲ پروانه اکتشاف معدن در سال گذشته گفت: ظرفیت معدنی استان اردبیل غیر قابل انکار بوده اما در رابطه با گسترش فعالیت‌های معادن این قانون را اعمال کردیم که بهره‌برداران حق خروج مواد خام از معادن را ندارند و این مهم با برنامه و عملیاتی‌شده پیش می‌رود.

وی اذعان کرد: در تجارت خارجی استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو کشور بوده به طوری که در سال گذشته ۲۷۱ میلیون دلار صادرات انجام شد و این میزان ۱۰۸ درصد افزایش به لحاظ ارزش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۶۳ درصد اقلام صادراتی استان را کالاهای صنعتی تشکیل می‌دهد و این در حالی است که در گذشته محصول کشاورزی سیب‌زمینی یکی از اصلی‌ترین محصولات صادراتی اردبیل بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر