کد خبر: 1047104
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت تشریح کرد
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بعد از تزریق دوز اول واکسن ایمنی در بدن ایجاد نمی‌شود و از هفته سوم سطح ایمنی بدن بالا می‌رود و دو هفته بعد از تزریق دوم به سطح ایمنی دلخواه می‌رسد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جعفر صادق تبریزی، در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا ایمنی در بدن ایجاد نمی‌شود و از هفته سوم سطح ایمنی بدن بالا می‌رود و دو هفته بعد از تزریق دوم به سطح ایمنی دلخواه می‌رسند، افزود:، ولی در آن زمان هم نباید ماسک‌ها را کنار بگذاریم و فاصله اجتماعی را برهم بزنیم و در تجمع‌ها حضور پیدا کنیم و دلیلش این است که واکسن ایمنی ۱۰۰ درصد را نمی‌دهد.

وی در ادامه درباره واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال گفت: تا روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، یک میلیون و ۶۵۶ هزار نفر واکسینه شدند که از این تعداد ۴۲۰ هزار نفر بالای ۸۰ سال بودند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود یک میلیون و صد هزار نفر در کشور بالای ۸۰ سال سن دارند، ادامه داد: تعداد واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را داریم و این تعداد در کل کشور توزیع شده و هیچ مشکلی نیست و تا نفر آخر را واکسینه خواهیم کرد.

وی افزود: برای واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا منتظر ورود واکسن هستیم و به محض ورود واکسن، تزریق افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود.

تبریزی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه یا جمعه این اتفاق خواهد افتاد و ما از روز جمعه یا شنبه انجام واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا را اعلام خواهیم کرد، گفت: طبق برنامه واکسیناسیون جلو می‌رویم و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد از افراد برای انجام واکسیناسیون دعوت می‌کنیم.

به گفته رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت تا چند روز آینده واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: همه پایگاه‌های واکسیناسیون ما به صورت دو شیفت کار می‌کنند و هیچ کسی را برنمی گردانیم مگر اینکه واکسن دِپوی آن مرکز تمام شده باشد، که آن هم برای فردا صبح اش هماهنگ می‌شود و واکسن تزریق می‌شود.

تبریزی در عین حال تصریح کرد: البته ناهماهنگی‌ها ممکن است زمانی به وجود بیاید که خارج از پیش بینی ما مراجعه کننده حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پایگاه‌های واکسیناسیون قبلی که داشتیم حدود ۴۹۴ پایگاه واکسیناسیون تجمیعی با هزار و ۸۶۸ تیم واکسیناسیون اضافه شدند، گفت: این پایگاه‌های تجمیعی جا‌هایی مثل سالن‌های ورزشی و مدارس هستند که به ظرفیت ما افزوده شدند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در کلانشهر تهران ۴۸ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون را داریم که با حدود ۳۲۱ تیم کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تهران بیش از ۵۰ پایگاه ثابت واکسیناسیون داریم و به این ظرفیت ۴۸ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون اضافه شده است، گفت: این هفته تعداد پایگاه‌های تجمیعی هم افزایش پیدا می‌کند و از ۴۸ پایگاه به ۱۰۰ پایگاه تجمیعی افزایش خواهد یافت؛ و حدود ۹۰۰ تیم در پایگاه‌های تجمیعی کار واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

تبریزی افزود: حدود ۱۰ پایگاه خودرویی واکسیناسیون هم تا روز شنبه راه اندازی خواهد شد که تا الان ۲ پایگاه آن راه اندازی شده است و ۸ پایگاه دیگر هم تا روز شنبه راه اندازی خواهد شد

وی با بیان اینکه حدود ۸۴۰ هزار نفر بالای ۷۵ سال و تا ۸۰ سال داریم و یک هفته برای واکسیناسیون این افراد زمان در نظر گرفتیم، گفت: دو روز اول پیامک می‌زنیم به این افراد و بعد از آن درخواست می‌کنیم افرادی که برای آن‌ها پیامک ارسال نشده به پایگاه اینترنتی (www.salamat.gov.ir) مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام دو روز بعد برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود و زمان و مکان واکسیناسیونشان اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی وارد کشور نشده که مراکز خصوصی بخواهند این واکسن را بفروشند و تزریق کنند، گفت: این تبلیغات هم که در فضای مجازی می‌شود کلاهبرداری است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: تاکنون حدود ۷ هزار مورد عوارض از تزریق واکسن کرونا گزارش شده است که حدود ۹۹ درصدش علائم شبه آنفلوانزا بوده است که با مصرف مسکن و خوردن ۳ تا ۴ لیتر آب در روز به حداقل می‌رسد.

وی افزود: درخواست واکسن خیلی زیاد است و این درخواست‌ها در کمیته فنی بررسی می‌شود.

تبریزی با تاکید بر اینکه همه مشاغل حساس برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده است، گفت: در فاز سوم نیرو‌های مسلح، پلیس، آتش نشانی، معلمان، اساتید دانشگاهی، زندان‌ها و محافظین زندان‌ها، رانندگان تاکسی و رانندگان اتوبوس که حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند را واکسینه می‌کنیم و این افراد فارغ از محدودیت گروه بندی سنی برای واکسیناسیون هستند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: پیش بینی مان این است که از اواسط تیر یا اوایل مرداد کار واکسیناسیون این گروه را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از کادر درمان واکسینه شده‌اند و ۱۰ درصد باقیمانده افرادی بودند که تازه بیمار شده بودند و نمی‌توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند و تعدادی هم مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند و هنوز نوبت مرحله دوم تزریق واکسن شأن نشده است و تعدادی هم شاید دوست نداشته باشند این واکسن را بزنند که البته تعدادشان خیلی کم است.

تبریزی گفت: همه دانشجویان علوم پزشکی که فعالیت بالینی دارند و به بیمارستان می‌روند واکسن را دریافت کردند یا دریافت می‌کنند.

وی در پایان گفت: در مبادی ورودی همچنان تست‌های کرونا را انجام می‌دهیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار