کد خبر: 1047054
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان، دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه از توزیع گسترده گوشی موبایل فیک برند‌های شناخته شده در بازار خبر داد و گفت: در سکوت عجیب سازمان صمت سود سرشاری نصیب شرکت‌های کلاهبردار شده و بدنامی آن برای فروشندگان مانده‌است، ضمن اینکه مردم نیز در این امر بسیار متضرر شده‌اند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ابراهیم درستی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه مدتی است شاهد فروش گسترده گوشی‌های غیر اصل به جای اصل توسط برخی از شرکت‌ها هستیم، افزود: توزیع گوشی‌های غیر اصل برند‌های شناخته شده در حالی است که باید اصالت گوشی‌ها قبل از آن توسط کارشناسان دستگاه‌های ذی ربط تأیید شده‌باشند. وی ادامه داد: شرکت‌های کلاهبردار بدون هیچ‌دغدغه و نگرانی توزیع گوشی‌های غیر‌اصل را انجام می‌دهند و این به معنی آن است که بخش کارشناسی دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت دقیق ندارد و اهمال عمد یا غیر عمد صورت گرفت است. به گفته درستی، این عدم نظارت سود بی‌شماری را نصیب کلاهبرداران و زیان زیادی را به فروشندگان و مردم وارد کرده‌است.

وی افزود: تعجب بیشتر ما از این است که دستگاه‌های نظارتی، مانند تعزیرات به‌رغم اطلاع از این موضوع همچنان واکنش لازم را نشان نداده و گوشی‌های فیک در بازار در حال عرضه است. درستی با تأکید بر اینکه بیشتر گوشی‌های غیر اصل توزیع شده از برند‌های شناخته شده هستند از مردم خواست در هنگام خرید تحقیق بیشتری از شرکت واردکننده داشته باشند. وی تصریح کرد: برخی از این شرکت‌ها تازه تأسیس و سوری هستند و سابقه چندانی ندارند.

درستی همچنین به مردم توصیه کرد حتماً به خدمات پس از فروش شرکت تأمین‌کننده توجه داشته‌باشند و سختگیرانه چگونگی آن را پیگیری کنند. شرکت‌ها برای خدمات پس از فروش امتیاز دریافت می‌کنند و امتیاز کمتر از ۶۰ باید شک‌برانگیز باشد. درستی از وزارت صمت خواست هر چه سریع‌تر با شرکت‌های متخلف برخورد و به دلیل زیان به مردم آن‌ها را تعطیل کند.

وی معتقد است، برخورد قانونی درست با کلاهبردار، توقف فعالیت و جلوگیری از ادامه تخلف آن‌ها است که به نظر می‌رسد در وزارت صمت همتی برای آن نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار