کد خبر: 1047009
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع فایل صوتی وزیر امور خارجه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و سه تقاضا برای تحقیق و تفحص از این موضوع تهیه شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: احمد امیرآبادی فراهانی به تشریح جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که از اقدامات هشت ساله مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تحقیق و تفحص صورت گیرد که این تقاضا در جلسه علنی روز (سه شنبه) هفته جاری در صحن علنی مطرح خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در جلسه غیرعلنی امروز دو موضوع مورد بررسی قرار گرفت؛ رئیس مجلس ابتدا در خصوص نشست و مذاکرات وین گزارشی به نمایندگان ارائه کرد و تعدادی از نمایندگان نیز نظرات خود را در خصوص این موضوع ارائه کردند.
وی افزود: در جمع بندی این موضوع تاکید شد که باید مراقبت کنیم که مقاومت ملت ایران در طول هشت سال در تحریم‌ها و جنگ اقتصادی نادیده گرفته نشود، چرا که پیروز این میدان ملت ایران بود و نه دولتمردان آمریکایی.
آقای امیرآبادی تصریح کرد: در این جلسه همچنین بر توجه به قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، از سوی هیئت مذاکره کننده در وین تاکید شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: همچنین تاکید شد که تیم مذاکره کننده در مذاکرات خود توجه اکید به منافع کشور داشته باشند و این منافع به مخاطره نیفتد.
آقای امیر آبادی فراهانی با تاکید براینکه مجلس حاضر نیست یک لحظه تحریم‌ها ادامه داشته باشد، ولی این به معنای عجله در مذاکرات نیست تصریح کرد: آنچه که مهم است برداشتن تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی و اینکه تیم مذاکره کننده باید در موضوعات مربوط به تحریم و اشخاص مراقبت کامل نمایند.
وی همچنین گفت: در این جلسه بر برداشتن تمامی تحریم‌های برجامی و غیربرجامی تاکید شد و اینکه باید مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ناشی از اعمال تحریم‌ها مرتفع شود.
آقای احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه برداشتن تحریم‌ها باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد افزود: در مذاکرات باید موضوع تحریم‌های غیر هسته‌ای هم که مانع مبادلات اقتصادی کشور شده است باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه موضوع بررسی نوار صوتی آقای ظریف را بحث دوم جلسه غیرعلنی امروز مجلس ذکر کرد و گفت: در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت که مجلس شورای اسلامی این اقدام و جریحه دار شدن احساسات ملت و ناراحت کردن آن‌ها به ویژه در موضوع شهید سلیمانی را به شدت محکوم می‌کند.
آقای امیرآبادی اظهار داشت: در جلسه غیر علنی همچنین صحبت‌هایی نمایندگان داشتند که اکثر آن‌ها تاکید می‌کردند ایجاد دوگانه‌های مختلف در کشور باعث مشکل برای مردم می‌شود و به همین جهت ایجاد دوگانه‌ها از سوی تعدادی از افراد محکوم است.
وی در ادامه با اشاره بر اینکه تحقیق و تفحص در این زمینه بزودی شروع می‌شود و در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت گفت: سه گروه از نمایندگان در خصوص موضوع فایل صوتی آقای ظریف تقاضای تحقیق و تفحص دادند و درخواست کمیسیون این است که هر سه این تقاضا‌ها با هم جمع و یک تقاضا در صحن علنی ارائه شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: روز سه شنبه گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در هشت سال گذشته در صحن علنی مطرح خواهد شد.
آقای امیرآبادی تصریح کرد: نتیجه تحقیق و تفحص جهت برخورد با خائنان به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار