کد خبر: 1046870
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
رئیس پلیس فتای استان خوزستان درباره کلاهبرداری با ادعای ثبت پرونده سلامت برای دریافت واکسن کرونا هشدار داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سرهنگ شاهین حسنوند توضیح داد: به دنبال اظهارات مسئولان وزارت بهداشت درباره برنامه زمان‌بندی واکسیناسیون عمومی در کشور، کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های جعلی با عنوان ثبت‌نام واکسن کرونا می‌کنند.

وی افزود: افراد سودجو با انتشار پیام‌های ثبت نام در فضای مجازی، از شهروندان می‌خواهند که برای ثبت پرونده سلامت و دریافت واکسن کرونا وارد لینک جعلی شده و ثبت نام کنند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: شهروندان به تبلیغات گسترده منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «ثبت واکسن کرونا و تشکیل پرونده سلامت» اعتماد نکرده و به هیچ وجه به سایت‌ها و لینک‌های قرار داده‌شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مراجعه نکنند؛ چراکه این سایت‌ها فیشینگ است و اطلاعات و موجودی حساب آن‌ها سرقت می‌شود.

حسنوند گفت که بر اساس بیانیه وزارت بهداشت هیچ تشکیل پرونده‌ای در شرایط فعلی نیاز به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت‌نام و پرداخت هزینه صحت ندارد و هرگونه خبری در خصوص واکسیناسیون کرونا از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

وی تأکید کرد که شهروندان در صورت داشتن هرگونه ابهام در مورد پرونده سلامت، با مرکز بهداشت محل سکونت خود تماس گرفته و در مورد وضعیت پرونده بهداشتی خود سؤال کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار