کد خبر: 1046860
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
مجیدی از دیدار با ذوب‌آهن فقط برد می‌خواهد
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال را باید جنگ بالا‌نشینان نامید. بازی‌های این هفته از دیروز آغاز شده است ولی حساس‌ترین بازی را امشب سپاهان- پرسپولیس برگزار می‌کنند؛ دیداری که به آن لقب ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران را داده‌اند و برنده‌اش قطعاً صدر جدول را در اختیار می‌گیرد. نبرد استقلال با ذوب‌آهن دیگر تیم اصفهانی هم حساسیت‌های خودش را دارد و پیکان هم که میزبان تراکتور است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس که از هند جان سالم به در برده حالا با یک بازی عقب‌افتاده به دنبال پس گرفتن صدر جدول از زردپوشان است. تیم یحیی گل‌محمدی برای رسیدن به این هدف حتماً باید هر سه امتیاز را بگیرد و دست پر به تهران بازگردد، در غیر این صورت باید منتظر برگزاری دیدار عقب‌افتاده‌اش بماند.

سپاهان در روز‌هایی که قرمز‌ها در آسیا می‌جنگیدند با غلبه بر نساجی به رده اول جدول صعود کرد ولی این صدرنشینی تا قبل از رویارویی با پرسپولیس موقتی محسوب می‌شود. تیم محرم نویدکیا با قدرت و کم‌حاشیه تلاش می‌کند پس از چند فصل وقفه امسال جام قهرمانی را از آن خود کند. این بار هم سرخپوشان تهران حریف اصلی آن‌ها در راه رسیدن به این هدف هستند. شاگردان نویدکیا که در جام حذفی هم موفق بوده‌اند و با صعود به یک‌چهارم نهایی شانس کسب قهرمانی در این رقابت را نیز دارند، امشب تلاش می‌کنند طلسم ناکامی شش ساله‌شان را بشکنند. از آخرین باری که سپاهان در خانه موفق به شکست پرسپولیس شده است، شش سال می‌گذرد. انتظار می‌رود تیم جنگنده نویدکیا شب سختی را برای قرمز‌ها رقم بزند. طلایی‌پوشان در صورت غلبه بر حریف‌شان قطعاً صدرنشین باقی می‌مانند و اختلاف امتیازشان با پرسپولیس را به عدد ۷ می‌رسانند (بدون احتساب بازی عقب افتاده). نکته حائز اهمیت اینکه میزبان در پنج بازی آخر خود در لیگ و جام حذفی هیچ گلی دریافت نکرده و نیازمند، دروازه‌بان سپاهان امیدوار است ششمین کلین شیت متوالی‌اش را مقابل پرسپولیس به دست بیاورد، ضمن اینکه سپاهان با ۳۶ گل‌زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. شایان مصلح، محمدرضا خلعتبری و نژادمهدی غایبان سپاهان در این بازی هستند. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پیروزی در مقابل سپاهان از نان شب هم برای پرسپولیس واجب‌تر است. سرخپوشان بعد از درخشش در لیگ قهرمانان و صعود قدرتمندانه به دور حذفی حالا باید شش‌دانگ حواس‌شان را معطوف لیگ کنند، منتها بازی‌های فشرده در آسیا تیم یحیی را حسابی خسته کرده است. در حالی که سپاهان شرایط خوبی برای این بازی دارد، قرمز‌ها بعد از خارج شدن از قرنطینه محکوم به برد هستند. پرسپولیس ۴۱ امتیازی با یک بازی کمتر در رده دوم ایستاده و گرفتن سه امتیاز از فولادشهر آن هم قبل از دربی روز جمعه ضروری است، با این حال مقابله با بهترین خط حمله لیگ و مهار مهاجمان سپاهان به هیچ وجه آسان نیست. اسکوچیچ مصاف سپاهان- پرسپولیس را از نزدیک نظاره می‌کند و انتظار می‌رود دو تیم در مقابل سرمربی تیم ملی بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند.

آبی‌ها در آخرین بازی لیگ مقابل پیکان متوقف شدند و بعد از آن به عربستان رفتند تا در لیگ قهرمانان بازی کنند. استقلال با هدایت فرهاد مجیدی عملکرد درخشانی در آسیا داشت و با صعود به عنوان تیم اول گروه مرگ با روحیه‌ای مضاعف مسابقات لیگ برتر را از سر می‌گیرد. تیم سوم جدول با ۳۴ امتیاز درست مثل پرسپولیس فقط به سه امتیاز بازی با ذوب‌آهن فکر می‌کند، البته تساوی دیدار حساس در اصفهان از همه بیشتر به سود استقلال تمام می‌شود ولی در این صورت هم آبی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی مقابل ذوب نباید امتیاز از دست بدهند. استقلال هم با خستگی بازیکنانش مواجه است، صالح مصطفوی دستیار مجیدی در کنفرانس خبری دیروز به این نکته اشاره کرد: «همیشه بازی قبل و بعد از دربی شرایط خاص خودش را برای استقلال و پرسپولیس داشته است ولی مجیدی در این مدت سعی کرده تیم را آماده کند. به غیر از خستگی وحشتناک که با برنامه‌ریزی منحصر‌به‌فرد AFC به تیم‌ها تحمیل شد، ما تمرینات خوبی کردیم. مشکل ما به جز بقیه تیم‌ها این بود که بازی‌های ما ساعت ۳ صبح تمام می‌شد و تا بازیکنان می‌خواستند بخوابند صبح می‌شد. در زمانی که دقیقاً ما باید ریکاوری می‌کردیم، مجبور بودیم فوتبال بازی کنیم. ما در استراتژی و مسائل دیگر وضعیت حریف را بررسی می‌کنیم. قطعاً استراتژی دیدار مقابل ذوب‌آهن با بازی پرسپولیس فرق دارد. تیم ما را خستگی خیلی اذیت کرد و با توجه به اردوی تیم ملی و فرسایشی بودن بازی‌ها، کار برای تیم‌هایی که در آسیا بودند، سخت‌تر است.» برطرف شدن مصدومیت محمد نادری مدافع استقلال خبر خوبی برای مجیدی بود.

ذوبی‌ها که برای بقا در لیگ می‌جنگند به تازگی کاپیتان باتجربه خود را نیز از دست داده‌اند. قاسم حدادی‌فر به دلیل پارگی رباط صلیبی زیر تیغ جراحی رفته است، این در حالی است که تیم سیزدهم جدول فقط ۱۸ امتیاز اندوخته و بدون شک شاگردان حسینی امشب در مقابل مهاجمان گلزن استقلال کار سختی پیش رو دارند.

نتیجه جدال پیکان و تراکتور دو تیم همسایه در جدول رده‌بندی برای تیم‌های میانه جدول اهمیت دارد. پیکان تیم نهم لیگ میزبان پرشور‌های رده هشتمی است که به تازگی از آسیا برگشته است. تراکتورسازان یکی از سه تیم ایرانی هستند که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرده، اما در لیگ برتر نتایج ضعیفی گرفته‌اند. قرمز‌های تبریزی با ۲۸ امتیاز تلاش می‌کنند در این چند هفته باقی مانده جایگاه‌شان را در جدول ارتقا دهند و به نوعی از اعتبارشان دفاع کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار