کد خبر: 1046778
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
استاندار لرستان:
خادمی، گفت: سد کمندان که با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و چهارهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه در حال احداث است، تا پایان فعالیت دولت دوازدهم آبگیری می‌شود.

به گزارش جوان از لرستان، سید موسی خادمی، در بازدید از روند اجرایی سد کمندان ازنا، اظهار داشت: این سد با حدود ۸۸ میلیون متر مکعب ظرفیت از پروژه های مهم و اساسی استان است که روند ساخت آن در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ تامین ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و سال جاری صورت گرفته و پروژه سد کمندان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا خرداد امسال آبگیری سد انجام شود.

خادمی ادامه داد: سد کمندان با هدف تامین آب شرب شهرستان های ازنا و الیگودرز و چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه احداث شده که از پروژه های کلیدی و مهم لرستان به شمار می‌رود .

وی بیان کرد: عملیات احداث شبکه های آبی شماره یک و ۲ پایین دست سد تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و شبکه های سه و چهار به سرعت در حال آماده شدن می‌باشد که امیدواریم سد کمندان تاثیر مثبت خود را در رفاه مردم و توسعه لرستان داشته باشد .

خادمی افزود: طبق برنامه ریزی خرداد ماه سال جاری زمان به نتیجه رسیدن پروژه تعیین شده که برای رسیدن به این مهم نوبت کاری شیفت شب نیز فعالیت خود را آغاز نموده است .

وی پروژه سد کمندان را از نظر تأمین منابع مالی بدون مشکل عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات اصلی اجرای این طرح محل روستای کمندان است که علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستا در گام دیگر به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان آنها نیز هستیم .

استاندار لرستان در ادامه از خرید اراضی کشاورزی روستای کمندان طی سال های اخیر خبر داد و افزود: مناطق مسکونی اهالی نیز پس از توافق نهایی، خریداری و هزینه آن ها پرداخت می شود.

خادمی بیان کرد: در دوره دوم دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سد سازی استان رخ داده و چندین سد استان که ردیف اعتبارات آنها در گذشته حذف شده بود را توانستیم در این دوره مجدداً احیا کنیم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار