کد خبر: 1046764
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
رئیس جمهور ایالات متحده با ابراز اطمینان از اینکه می تواند با همتای روس خود دیدار کند، گفت که هنوز زمان و مکان دقیقی برای انجام ابن دیدار مشخص نشده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نسبت به انجام دیدار زودهنگام با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد.

بایدن با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم میان واشنگتن و مسکو برای انجام این دیدار در حال پیگیری است، افزود: «من مطمئنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما هنوز زمان و مکان دقیقی برای انجام آن مشخص نشده است».

بایدن همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حجم اثرگذاری تحرک نظامی ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین بر دیدار احتمالی او با پوتین توضیح داد: «این موضوع بر انگیزه من برای انجام دیدار دونفره با پوتین تأثیر نمی‌گذارد. پیش‌تر نیروهای روس زیادی نزدیک مرزها (اوکراین) بودند اما الان به مرور در حال خروج هستند. تعداد نیروهای روسیه در مقایسه با یک ماه پیش کاهش چشمگیری یافته است».

گفتنی است که پیش‌تر کاخ سفید اشاره کرده بود که احتمالاً پایتخت یکی از کشورهای اروپایی میزبان دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه خواهد بود.

کاخ کرملین هم با اشاره به این موضوع اعلام کرده بود که تلاش‌ها برای برقراری ارتباط مستقیم و حضوری میان پوتین و بایدن در حال پیگیری است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار