کد خبر: 1046762
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
عراقچی:
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات تا زمانی که به همه خواسته‌های خودمان برسیم ادامه دارد و این مساله ربطی به موضوع انتخابات ندارد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر (جمعه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: آنچه از جلسه امروز می‌توان استنباط کرد، جدیت همه طرف‌ها در رسیدن به یک راه‌حل و احیای مجدد برجام است.

عراقچی گفت: اخباری که از سوی آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود اینکه آنها نیز برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تاکنون اعلام کردند که آماده‌اند بخش بزرگی از تحریم‌ها را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست به همین دلیل مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که ما به همه خواسته‌های خودمان برسیم.

وی افزود: اگر خواسته‌های ما تامین شود، جمهوری اسلامی ایران هم جدی است که به تمام تعهدات خودش در برجام برگردد. این اراده جدی جمهوری اسلامی است و اصلاً ربطی به مسائلی همچون انتخابات ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه‌ای و جانبی برگزار می‌شود و اهداف و منافع ملی را، در چارچوب سیاست‌های قطعی نظام، در نظر دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ما دور جدید مذاکرات را با انرژی مثبت شروع کردیم و امیدواریم در کوتاه زمان ممکن کار خودمان را جمع‌بندی کنیم.

عراقچی گفت: درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی‌توان پیش‌بینی داشت اما امیدواریم سریع‌تر بتوانیم کار را انجام دهیم. طبیعتاً چالش‌هایی وجود دارد و موارد اختلاف نظر، موارد کوچکی نیست و باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مذاکرات تعطیلی نخواهد داشت گفت: مذاکرات در سطح گروه‌های کاری و کارگروه‌ها ادامه پیدا می‌کند و کارشناسان شبانه روز کار خواهند کرد و هر زمان که برای جمع‌بندی کار آنها نیاز باشد، کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه خواهد داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: من دیروز با آقای گروسی در دفتر کار وی دیدار داشتم و خبری از بقیه دیدارهای او ندارم ولی طبیعی است که هیئت‌ها مشورت‌هایی را با وی داشته باشند.

عراقچی گفت: به هر حال آژانس در مسائل فنی صاحب نظر است و نظرات کارشناسی آژانس می‌تواند به حل برخی سوء تفاهم‌ها و مشکلات کمک بکند و لذا مشورت‌ها با آژانس به طور طبیعی توسط همه هیئت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است که ما در یک مرحله‌ای حتی خواهش کنیم که آقای گروسی یا همکارانشان به طور رسمی در جلسات حاضر بشوند و فقط نظرات کارشناسی خود را بیان کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
سلام:مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب به طمع مذاکره است در صورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طرف غربگرایان و شیفتگان مذاکره به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت ، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار